6 noiembrie 2024

BARRIER – ferestre deschise spre tehnologii de viitor

„Daca nu exista ferestre, ele trebuie inventate” – spunea Iona, unul dintre personajele create de Marin Sorescu. Iona era un om care traia cu o acuta nostalgie a libertatii, a cautarii unui sens existential. Avea nevoie de o fereastra prin care sa comunice mai bine cu lumea. A scos un cutit si a început sa taie, apoi a marit fereastra cu unghiile.
Iona nu avea de unde sti ca peste numai 30 de ani cineva din Bacau avea sa construiasca, într-o fabrica de tâmplarie de PVC, un brand care i-ar fi usurat cu mult munca lui de Sisif. Brandul s-a numit Barrier, „un simbol al progresului nascut dintr-o samânta de viziune, încoltita din curaj”, cum spun cei care l-au creat. BARRIER – adica o bariera în calea zgomotelor, a caldurii excesive, a luminii. Bariera termica, bariera fonica, bariera împotriva intemperiilor si chiar a efractiei. Dar nu si împotriva libertatii de sine.

Dupa 20 de ani



Povestea brandului Barrier a început cu 20 de ani în urma, când, paradoxal nici nu putea fi vorba de el. A început când familia Liliana si Adrian Gârmacea au lansat, în Bacau, compania Electric Plus, cu un cu totul alt obiect de activitate – telefonia mobila -, însa fundamentata de la început pe valoare. Compania functioneaza si în prezent, dar suportul ei a germinat, din anul 2003, samânta noului brand Barrier, odata cu deschiderea primului atelier de tâmplarie de PVC, cu numai 10 angajati. Atunci, linia manuala de productie avea o capacitate de 30 de ferestre pe zi. În 2008, a fost adusa prima linie de productie automata, iar numarul angajatilor a crescut la 25. Doi ani mai târziu, a început vânzarea ferestrelor prin reprezentanti în judetul Bacau si a fost achizitionata a doua linie de productie automata, iar din 2011 vânzarile s-au extins si în judetele Suceava si Iasi. Pentru ca maturizarea firmei necesita o concentrare a activitatilor sub un singur nume, în anul 2012 s-a nascut brandul BARRIER. Ce a urmat a fost etapa de consolidare, cu distributie în mai multe judete si construirea celui mai mare parc industrial pentru tâmplarie de PVC, cu cele mai performante linii de productie.

Parc industrial nou, imagine noua

Se spune ca nu haina îl face pe om si poate fi adevarat. Nici sediile nu fac, de la sine industria, dar daca vezi, în zona Sarata – Bacau, bijuteria de sediu industrial pe care scrie, mare, BARRIER, nu ai cum sa spui ca înauntru nu se face productie de înalta clasa. Cladiri si hale din otel si sticla proiectate într-o maniera demna de Secolul XXI adapostesc, din mai 2014, noul centru ultramodern de productie a tâmplariei de PVC. Aici a fost lansat si noul departament de export si franciza BARRIER, iar anul 2014 a adus prima campanie de comunicare nationala si mai multe premii prestigioase de recunoastere a activitatii. Ultima intrata în sistem este fabrica de geam termopan, care va fi inaugurata oficial în mai putin de o luna.

Investitie de 10 mil. euro, 35.000 mp suprafata construita, 500 de angajati

Cu Gabriel Miron, Marketing Manager al companiei BARRIER, fac primii pasi prin centrul de productie. Intram, pe rând, în Hala de înfoliere a profilelor de PVC, în Hala de usi sectionale si rulouri, în Hala de tâmplarie si în noua Hala de geam termopan. Totul arata ca la carte. Aflu ca tot ce vad înseamna o investitie de 10 milioane de euro si o suprafata construita de 35.000 mp. Ma intereseaza numarul total de angajati si aflu ca sunt circa 500, dintre care vreo 300 numai la Barrier. „Dar – precizeaza Gabriel Miron -, avem si peste 300 de colaboratori în toata tara si 13 francize în diverse judete, din Maramures pâna la Constanta. si vor fi mai multe, pentru ca oferta este deschisa.”
Vedem, pe rând, pe fluxul de productie, cum intra profilele de PVC în instalatiile de infoliere, pentru a capata exact culorile cerute de clienti, apoi cum sunt proiectate si fabricate usile sectionale si rulourile. Horia Iancu, managerul de productie la Divizia usi, e tare mândru de utilajele dedicate, unele construite chiar de ei (masina de debitat cu comanda numerica, masina de îmbinat table etc.), pentru ca si produsele au un caracter pronuntat personalizat. „Fiecare produs – spune managerul – este un unicat. Noi nu cumparam si revindem, ci cream fiecare produs. Doar materia prima vine din alta parte si numai din UE. Respectam calitatea, de care utilizatorul final îsi va da seama pe parcursul folosirii produsului. Oferim clientilor si consultanta si asistenta chiar dinainte de faza de proiectare. Când se da comanda, conceptia trebuie bine înteleasa de client. În plus, avem standuri pentru instruirea montatorilor care vor lucra cu produsele noastre în diferite conditii atmosferice. Facem si un audit al montatorilor, pentru autorizarea lor. Calitatea trebuie urmarita si la montaj si postvânzare.”
Hala de tâmplarie are sapte linii automatizate si cel mai modern stand de montaj din tara, plus singura instalatie de optimizare. Munca era în toi, iar pe cercevele am vazut înscrise numele clientilor finali. Barrier livreaza, zilnic, de la 700 pîna la 1.000 de ferestre. Aflu o lista întreaga de centre de debitare, prelucrare si sudura, de linii de asamblare si sisteme de împachetare. Dar, cine sa le tina minte. Îmi luau ochii multimea de ferestre si usi gata de livrare.
Doar ce am vazut în noua fabrica de geam termopan a întrecut imaginile precedente. Fabrica era în probe tehnologice, dar tot am înteles cum foile uriase de sticla, care vin tocmai de la Saint Gobain, se taie si se monteaza, iar între ele se introduce gaz – „bariera” de care aminteam la început. Fabrica a fost construita cu fonduri europene si prin contributie proprie.

Exportul – o alta fereastra spre Lume

Din toamna anului trecut, la Barrier se vorbeste, concret, si de export. Gigi Iacob este managerul acestui departament. Despre noua activitate spune ca înseamna a-ti asuma viitorul. „Fiecare piata a tâmplariei de PVC – îmi explica – are specificul ei, începând de la profilele folosite, de la felul în care se vor deschide usile si ferestrele etc. Vorbim, însa, de tari diferite, de Italia, de Franta si de Germania, dar si de Marea Britanie, unde speram sa începem o colaborare. Cel mai bine suntem ancorati în Italia. Avem agentii nostri care locuiesc acolo si se ocupa de gestiunea portofoliului de clienti.” Anul acesta, Barrier a fost, pentru prima oara, la MADE Expo Milano, în Italia, expozitie la care vin an de an jucatorii principali ai pietei de tâmplarie de PVC. A fost cu un stand deosebit, apreciat chiar de unul dintre principalii producatori din domeniu, un concurent italian foarte puternic si cu multa traditie. „Noi – mai spune Gigi Iacob – venim pe niste piete cu traditie. Nu e usor, dar totul tine de viziune. Aceasta înseamna sa vrei, dar si sa stii sa investesti, sa ai tehnologia necesara, oamenii de care ai nevoie. Toate acestea se duc în calitatea produsului, dar cu influenta si asupra preturilor, influentate pozitiv de automatizare. Nu în ultimul rând conteaza suportul pe care îl oferi clientilor, care te poate diferentia de multe alte firme, iar la noi se întâmpla aceasta.” Principalii concurenti sunt, astazi, producatorii italieni si cei polonezi. Numarul jucatorilor foarte mari se rezuma, însa, la doi-trei. Nimeni altul nu-si mai permite sa faca investitii atât de mari. Barrier are, însa, tehnologie din 2013 – 2015, care îi permite sa optimizeze productia, cu efect asupra scaderii preturilor.

Academia Barrier: „Zi de zi mai buni”

În cel mai recent catalog de prezentare Barrier am vazut acest titlu. Era la capitolul despre „Academia Barrier”, cum frumos a fost numit un program de perfectionare si specializare profesionala. „Am început cu francizatii nostri – am aflat de la Liviu Vasilache, coordonatorul Academiei. Avem instruiri interne cu ei. Initial, la semnarea contractului, ei vin cu toata echipa aici, unde facem cursuri de la vânzari pâna la partea tehnica. Dupa care avem cu ei legaturi online, le trimitem informari cu parte de învatare saptamnala. Lucram cu colegii nostri care au o experienta mare, ca facilitatori ai învatarii, lucram la proceduri, facem materiale de instruire.” Academia functioneaza doar de câteva luni, dar are deja proiecte si vrea sa produca o schimbare, sa nu se limiteze la întâlniri formale. În functie de cerinte, se trece permanent prin aceasta scoala. „Francizatii sunt prima oara fata în fata cu noi, apoi permanent pe internet – a mai spus Liviu Vasilache. Direct sau prin facilitatori, ne vedem cu totii. Pe noi ne intereseaza, în principal, sa avem o cultura organizationala adaptata perioadelor prin care trecem, sa fim adaptati permanent la nevoile pietei interne si externe.”

Petru Done

[wonderplugin_gallery id=”313″]




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri