Amenzi prea mici pentru E.ON
Intreruperile de energie electrica, din vara aceasta, i-au exasperat pe bacauani. Penele de curent au ca efect oprirea frigiderelor, a instalatiilor de aer conditionat, a calculatoarelor, hidrofoarelor si altor aparate din gospodarie. Practic, avariile E.ON le blocheaza toate activitatile.
In ultimele saptamâni, defectiunile din reteaua de distributie a energiei electrice, pe care o gestioneaza E.ON Moldova, s-au tinut lant. Innebuniti de frecventa avariilor, dar si de durata acestora, bacauanii asalteaza cu sesizari Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC). Este singura institutie care poate face ceva concret in sprijinul abonatilor. "In ceea ce priveste activitatea E.ON Moldova, trebuie sa va spun ca avem o avalansa de sesizari. Nu stiu ce se intâmpla cu aceasta firma. De regula, consumatorii reclama intreruperile nejustificate de energie electrica, fluctuatiile de tensiune si, nu in ultimul rând, imposibilitatea de a accesa acel Call Center, care a devenit deja o obsesie pentru bacauani", a declarat Toader Fratila, comisar sef al CJPC Bacau. Oamenii acuza ca, in lipsa curentului, li se strica alimentele, ramân fara apa si nu-si pot desfasura activitatile cotidiene.
"E un cosmar" marturisea, sâmbata, un consumator. La fiecare apel, "noi, comisarii judeteni, am intervenit cu fermitate si seriozitate", sustine Toader Fratila. Au fost situatii in care E-ON a primit si trei amenzi intr-o zi din cauza ca era reclamata de trei petenti din localitati diferite. In pofida sanctiunilor, firma nu si-a rezolvat problemele. Comisarul sef al CJPC Bacau arata ca ar prefera ca E.ON Moldova Distributie sa foloseasca banii pentru a investi in sistem, in loc sa acopere sanctiunile.
O ordonanta mult prea blânda!
De curând, comisariatul a primit de la furnizor o situatie privind masurile luate in scopul imbunatatirii serviciilor, intre care se numara infiintarea vestitului Call Center si atitudinea cuviincioasa fata de cetateni. Cea mai buna dovada, din partea E.ON Moldova, ca are o atitudine cuviincioasa fata de consumatori, cei care platesc facturile si ajuta firma sa existe, ar fi sa le asigure servicii de cea mai buna calitate. Or, exact asta nu se intâmpla! "Masurile de sanctionare pe care ni le permite legea nu sunt foarte severe si de aceea, probabil, operatorul economic isi permite sa ignore si sa nu gaseasca totdeauna posibilitatea de a rezolva problemele consumatorilor", afirma Toader Fratila. Conform OUG 21 21/1992, amenzile pot merge de la 20 de milioane de lei vechi pâna la 250 de milioane. Ultima sanctiune aplicata de Comisariatul Judetean furnizorului este de 200 de milioane de lei vechi. Se pare ca e o suma prea mica pentru a indupleca o companie asa de mare sa fie corecta. "Nu avem nimic cu E.ON Moldova Distributie, dar vom monitoriza in continuare aceasta companie, sustine seful CJPC. Asta-i datoria noastra!"
Silvia Patrascanu