De-a lungul timpului, actori și cântăreți celebri, oameni de afaceri și pasionați ai modei și ai sporturilor de iarnă le-au purtat cu mândrie. Este vorba despre jachetele brandului de lux Moncler. Puțini știu, însă, că 20% din producția gigantului de modă este produsă în Bacău, într-una dintre fabricile cele mai avansate din punct de vedere tehnologic din Europa și care este deținută prin sucursala locală Industries Yield.
Anul trecut, aproximativ 200.000 de jachete de lux au fost produse în această fabrică, singura unitate de producție din afara Italiei deținută de gigantul italian de fashion Moncler. Jachetele „Made in Romania” sunt vândute în întreaga lume de la Shanghai la Paris, de la New York la Dubai. Astfel, aproape o mie de băcăuani contribuie la succesul uneia dintre cele mai mari mărci internaționale de fashion.
Din 2016 și până acum, italienii au investit la Bacău aproximativ șapte milioane de euro în achiziția terenului, modernizarea clădirii și a echipamentelor, utilajelor și a tehnologiei, în îmbunătățirea condițiilor și a facilităților pentru angajați cu scopul de a crea un mediu de lucru sănătos, la standarde internaționale. Aproximativ 45% din totalul investițiilor realizate până în prezent au fost direcționate către achizița de echipamente de ultimă generatie și îmbunătățirea măsurilor de siguranță.
Moncler investește în angajați
Moncler a investit și în îmbunătățirea competențelor celor aproape o mie de angajați prin oferirea de cursuri de specialitate cu traineri aduși tocmai din Milano.
Prin subsidiara locală, Industries Yield, Moncler este unul dintre cei mai mari și cei mai apreciați angajatori din județ. Pe lângă salarii peste media pieței, angajații Moncler au parte de un spectru larg de beneficii, cum ar fi investigații medicale periodice, transport către și dinspre fabrică, oportunități de dezvoltare profesională.
Pentru că vor să creeze la Bacău o adevărată platformă industrială și un hub de cercetare- dezvoltare, italienii investesc și în generația viitoare, oferindu-le astfel tinerilor din liceele locale posibilitatea de a fi stagiari într-o fabrică de top din domeniu, care produce articole vestimentare de cea mai înaltă calitate apreciate la nivel global.
O industrie cu tradiție
Moncler a decis să investească la Bacău, după ce ani de zile și-a produs jachetele aici în sistem lohn, fiind una dintre puține companii care au ales să facă o investiție directă. Ce i-a convins să facă acest pas? Răspunsul este unul simplu: forța de muncă extrem de calificată.
România are o tradiție îndelungată în industria de textile şi confecţii, cea mai activă zonă de producție din țară fiind în regiunea Moldovei, între Iași și Bacău. Potrivit Institutului Național de Statistică la finalul lunii iulie, aproape 200 de mii de români lucrau în fabrici ce aveau ca obiect de activitate fabricarea de textile, de articole de îmbrăcăminte, dar și de articole din piele. Zona Bacăului, în principal, este renumită pentru industria sa textilă dinamică în care lucrează oameni specializați și bine pregătiți.
Moncler: Povestea din spatele brandului de lux
Istoria brandului Moncler începe în Franța, într-un sat de munte din apropiere de Grenoble, în urmă cu 66 de ani. Numele brandului este chiar abrevierea denumirii localității Monestier-de-Clermont, unde compania a fost înființată în 1952. De-a lungul unui deceniu, jachetele cu umplutură de puf produse au fost perfecționate treptat și au jucat un rol principal în marile expediții franceze și italiene din Alaska, precum și în cele care au dus la cucerirea unor vârfuri montane importante.
Inovația și cercetarea au dus la crearea unor jachete și haine, care au devenit tot mai ușoare, mai aerodinamice și performante, făcându-le potrivite și pentru competițiile sportive. Jocurile Olimpice de Iarnă de la Grenoble, din 1968, a fost momentul în care brandul a devenit cunoscut internațional, deoarece a fost sponsorul oficial al echipei franceze de schi.
În 2003 începe un nou capitol în istoria brandului
În 2003, compania Moncler a fost cumpărată de către omul de afaceri Remo Ruffini, care zece ani mai târziu a listat-o la bursa din Milano într-una dintre cele mai mari oferte publice iniţiale din Italia. Moncler este astăzi un brand cu venituri anuale de peste 1,2 miliarde de euro și peste 200 de magazine proprii, hainele fiind vândute totodată şi în unele dintre cele mai importante multibranduri din lume. Filiala din România, Industries Yield, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 11 milioane euro și un profit net de 1,74 milioane euro.
De la piesă de vestimentație pentru excursiile montane, jacheta de tip puffer a căpătat în timp un aspect citadin. Brandul a ajuns astfel în zona de fashion de lux urban, transformându-se în obiect de cult. În prezent, jachetele Moncler pot fi întâlnite nu doar în cele mai exclusiviste resorturi de schi, dar și în marile metropole ale lumii.
Moncler într-un singur cuvânt? Calitate
Calitatea este una dintre valorile brandului, care a devenit un nume fanion în lumea modei. Moncler folosește doar materiale prime de cea mai bună calitate, de la puful de gâscă cunoscut sub numele de “duvet neuf” adus din Europa sau Asia și până la materialele textile și accesoriile (nasturii, butonii, fermoarele etc) achiziționate din Italia și Japonia. Mai mult, unul dintre atributele cheie care fac din Moncler o referință la nivel mondial îl reprezintă și oamenii care, zi de zi, asigură producția de jachete la cele mai înalte standarde. De altfel, acesta unul dintre principalele motive pentru care gigantul italian a ales să investească în propria unitate în Bacău, oraș recunoscut ca centru regional în industria textilă și devenit un centru de excelență pentru Moncler.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.