28 noiembrie 2024

Autostrada Moldovei A7, blocată de contestații pe tronsonul Ploiești – Buzău

Asociația Pro Infrastructură aduce în atenția publicului o nouă dezvoltare în procesul de construcție a autostrăzii A7 Ploiești-Buzău. După mai multe runde de contestații și evaluări controversate, compania Nurol a depus recent o nouă contestație referitoare la lotul 3 al autostrăzii menționate, prelungind astfel încă o dată această poveste aparent interminabilă.

Povestea a început acum doi ani, când Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru cei 13,9 kilometri ai lotului 3 al autostrăzii A7, între Pădurea Spătaru și DN2B Buzău-Brăila, în data de 1 iunie 2021, iar în data de 16 septembrie 2021 au fost depuse nu mai puțin de 14 oferte. După o evaluare discutabilă, CNAIR a anunțat în data de 18 februarie 2022 că asocierea Drum Asfalt-Trameco, parte a grupului Selina, a câștigat licitația.



Însă, acest anunț nu a pus capăt disputelor, deoarece trei competitori, respectiv Tekfen (Turcia), Nurol (Turcia) și Danlin (România), au depus contestații. Cele două contestații depuse de companiile turcești au fost parțial admise de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), iar contestația depusă de Danlin a fost respinsă. Aceste decizii au fost supuse apoi analizei Curții de Apel București, care a admis acțiunile Danlin și Tekfen în luna iulie 2022.

Ca urmare, CNAIR a fost nevoită să reevalueze ofertele, iar în data de 27 octombrie 2022 a anunțat un alt câștigător, de această dată fiind compania Nurol. Însă, Danlin a continuat lupta în instanțele competente și a obținut victoria atât la CNSC în decembrie 2022, cât și la Curtea de Apel București în ianuarie 2023. În mod surprinzător, Tekfen a renunțat în ianuarie 2023 să facă recurs împotriva deciziei CNSC din decembrie 2022, dar și-a menținut oferta valabilă, fără să știe că recursul depus de Danlin avea să fie admis o săptămână mai târziu.

Obligată să reevalueze din nou ofertele depuse de Danlin și Nurol, CNAIR a fost confruntată cu o nouă contestație din partea companiei Nurol. Informațiile disponibile sugerează că Nurol este singura companie care a depus contestație în prezent. În ceea ce privește Danlin, este posibil ca aceasta să fi renunțat la luptă, având în vedere costurile implicate și perspectiva redusă de a obține proiectul.

În cazul în care Nurol nu obține dreptate în urma contestației, contractul ar trebui semnat imediat cu Tekfen, cu condiția ca nu există alte contestații în desfășurare. Cu toate acestea, dacă contestația este admisă, situația ar putea ajunge din nou în instanță, iar procesul ar putea continua cu Actul VI, punând în pericol îndeplinirea obiectivelor Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care prevede parafarea contractului în anul 2023.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014