Punct ochit, punct lovit: Adrian Răspopa și-a adjudecat Raliul Moldovei Bacău powered bt Dedeman Automobile! Anul trecut, la ediția aniversară, pilotului oneștean i-au lipsit patru secunde. Plus un dram de noroc. În 2021, totul s-a întors în favoarea celui care a luat startul în Raliul Moldovei în dublă ipostază, de pilot și organizator.
Răspopa a dominat autoritar etapa de casă, adjudecându-și 10 din cele 12 probe speciale alături de copilotul său Cosmin Diacu. Și totuși, competiția, care a contat drept etapa a șasea în Campionatul Național de Raliuri Betano, Campionatul Național de Rally 2 Betano și Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice Betano, dar și ca unică etapă românească în calendarul Campionatului European Rally Trophy- Balkan Rally Trophy a început sub semnul câștigătorului din 2020, Dan Gîrtofan. Giri s-a impus în prima probă de sâmbătă, cea de la Zemeș, însă o mică defecțiune tehnică la comunicarea cu navigatorul său, Tudor Mârza a dus la un ritm mai scăzut păe probele de la Moinești și Vermești.
Adi Răspopa a venit puternic din urmă și, în ciuda ploii pornite pe a doua buclă, a reușit să se insaleze în fruntea clasamentului primei zile cu șase victorii din șapte. Parcursul foarte bun, dar și tactica inteligentă (conservarea ecartului obținut la finalul primei zile, 1:06 în fața lui Gîrtofan, cu mici creșteri de ritm) a făcut ca echipajul Răspopa/ Diacu, aflat la bordul unui model Skoda Fabia R5 să gestioneze la modul ideal ziua de duminică. Astfel, la finalul celei de-a 11-a ediții a Raliului Moldovei Bacău, Răspopa a avut un avans de aproape două minute față de contracandidatul său brașovean.
În clasamentul general, lui Răspopa și Gârtofan i-au urmat Adrian Teslovan, care a reușit un rezultat excelent la volanul unei mașini de categorie inferioară, respectiv RC2N, ceea ce i-a adus și victoria la grupă, unde a fost talonat de Andrei Cașcaval și Adrian Grigore. Revenind la ierarhia generală, locul al patrulea i-a revenit lui Cristian Dolofan, care și-a trecut în cont și poziția a treia la grupa RC2, după Adi Răspopa și Dan Gîrtofan. Cu un parcurs excelent după ce în prima zi întâmpinase probleme tehnice la modelul Ford Fiesta R5, Cătălin Grigoriu a terminat pe locul 5 în clasamentul general, trecându-și în cont și un loc trei în Power Stage.
Aflat pentru prima dată la o etapă de macadam, Bogdan Cuzma și-a îndepliinit obiectivul, de a termina cu bine raliul, urcând pe poziția a șasea la general, împreună cu copilotul său Felix Dorca. În clasa 11, rezervată automobilelor cu omologare FIA expirată, podiumul a fost ocupat, în ordine, de Paul Ciubotariu, Răzvan Nechifor și Bogdan Năstase. În grupa rezervată automobilelor cu două roți motrice, Mihai Manole a terminat în frunte, fiind secondat de Bogdan Talașman, care a obținut victoria din cupa monomarcă Suzuki Cup, în timp ce locul al treilea a fost adjudecat de Paul Popa.
Acesta din urmă i-a urmat lui Mihai Manole în Suzuki Cup, podiumul fiind completat de Radu Necula, care a condus ostilitățile în această competiție monomarcă, dar a avut parte de o ieșire în decor pe penultima probă a Raliului Moldovei Bacău. Ajunsă la cea de-a 15-a ediție, Cupa Dacia a consacrat drept câștigător echipajul format din Victor Supuran și Vlad Cosma, urmat de Roland Csato și Sandor Csikos.
În fine, în clasamentul juniorilor, victoria a revenit lui Paul Popa, locurile doi și trei fiind ocupate de David Tarța, respectiv Victor Supuran.
.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.