19 octombrie 2024
ActualitateAutogara face orarul Scolii Rosiori / Dascalii acuza ca transportul e „bataie...

Autogara face orarul Scolii Rosiori / Dascalii acuza ca transportul e „bataie de joc”;

Ieri, cadrele didactice si copiii de la Scoala I-VIII Rosiori, care invata in schimbul I, nu au facut ore din cauza ca autobuzul nu a circulat. Dascalii acuza ca transportul e o bataie de joc, ca din tavan le ploua in cap, ca soferii fumeaza in masina si ca vesnic intarzie. Rabdarea lor a ajuns la limita.

Masina ar fi trebuit sa plece la ora 6,45 din Autogara. La inceput, nu le-a spus nimeni nimic. S-au agitat, au intrebat si ce-au aflat? Ca sunt responsabili de infractiunile pe care le comit alti transportatori, fara licenta. „Au zis sa rezolvam intai cu piratii de pe traseu si dupa aceea vor circula”, declara prof. Frunza Nicoleta. In grup, profesorii si invatatorii au venit la „Desteptarea”. Ei spun ca transportul public e „o bataie de joc” si ca rabdarea lor a ajuns la limita. „Pe 3 ianuarie nu a circulat, iar pe 4 ianuarie a plecat la ora 10 din Autogara, arata prof. Felicia Branisteanu. Azi nu a mers deloc. Sunt 23 de cadre didactice si 46 de elevi care vin la scoala cu autobuzul. Noi stam la adapost, in Autogara, dar ganditi-va la copii, ei ingheata in camp, asteptand masina”.



Soferii le scot ochii ca n-au profit

Dascalii sustin ca, aproape zilnic, masina intarzie 30-45 de minute. Asta nu e totul: „soferul fumeaza in autobuz” si tine geamul deschis, din tavan le picura apa in cap, e frig, sunt tratati cu dispret etc. „Ca in acest an, niciodata nu a fost asa de rau, sustin dascalii. Soferii ne scot ochii ca nu au niciun profit. Sustin ca banii merg la patroni, iar ei, care au in locatie masinile, nu raman cu nimic”. Nu e insa problema calatorilor ca soferii nu obtin castiguri mari sau ca firma e subminata de pirati. Transportatorii sunt platiti si trebuie sa presteze servicii de calitate. „Societatea incaseaza aproape 50 de milioane de lei pe luna pe abonamentele copiilor si ale cadrelor didactice, afirma Nicoleta Frunza. Primaria Rosiori acopera costul transportului nostru, iar MECT, abonamentul elevilor”. La SC Transport Bistrita SA, lucrurile nu par asa de grave, fiind vorba de un incident. „Noi intram cu autobuzul pe post de buldozer, afirma Mihai Balaita, director tehnic. Nu facem numai drumurile nationale, circulam pana la Valea Mare, adica si pe drumul judetean, si pe cele comunale”.

Piratii, deszapezirea si Podul Serbanesti…

Directorul tehnic sustine ca nu s-a circulat ieri la Rosiori din cauza ca drumul nu a fost deszapezit, iar masina plecata seara la Valea Mare nu s-a mai intors dimineata. Evident, si pentru anulari, si pentru intarzieri, vina e in alta parte: blocarea Podului Serbanesti si ocolul prin Izvoare, precum si nepasarea autoritatilor fata de starea drumurilor. „Eu am comunicat la aDrumuri Judetenea o situatie cu drumurile inzapezite, in ce puncte, de unde pana unde, dar nu putem face treaba in locul lor”, afirma Mihai Balaita. Dascali spun, insa, ca soferul a refuzat sa mearga din cauza „piratilor”. „E o bataie de joc sa pleci de aici si sa ai microbuzul in fata, recunoaste directorul. Noi am facut adrese si la politie. Daca nu se rezolva, iesim de pe traseul de la Rosiori”. In cazul asta, va veni alta firma, care isi va face treaba. SC Transport Bistrita SA a incheiat un contract in care s-a angajat sa circule pana la capatul traseului. Nimeni nu i-a obligat pe administratorii societatii sa se inscrie la licitatie. Desi afirma ca e un incident, Mihai Balaita admite ca unii soferi nu au conduita potrivita: „Nu exista padure fara uscaturi. Abonatii au dreptate in acest caz si vom lua masuri cu angajatii nostri”.

Dupa sesizare, autobuz cu televizor

Constantin Marcu, director general la Transport Bistrita SA, sustine ca sunt probleme cu deszapezirea pe toate traseele, nu doar la Rosiori. „Tot azi avem un autobuz care nu a putut trece de Nanesti”, a spus el, aratand adresa CL Parincea, in care primarul Guta Stiuca reclama la CJSU ca utilajul de deszapezire trimis pe DJ 243 s-a plimbat degeaba prin comuna. Asta nu-i consoleaza insa pe profesorii din Rosiori. Grupul de navetisti s-a dus si la Oficiul Judetean de Protectia Consumatorului (OJPC), ca sa-l reclame pe transportator. „Conform OG 21/1992, SC Transport Bistrita SA avea obligatia de a face publica informatia privind anularea cursei, indiferent de cauze, a declarat Mirel Miclaus, inspector sef adjunct. Daca se constata ca societatea se face vinovata de incalcarea art.7, lit.aca din OG 21, vom aplica amenzi”. La pranz, inspectorii au mers pe traseul Rosiori, pentru a evalua conditiile de transport. „Ieri au introdus, pentru prima data, pe acest traseu, autobuz cu televizor”, a declarat Elena Nica, directoarea Scolii Rosiori. Acesta e primul efect al sesizarii, dar ancheta va continua, societatea find invitata azi la sediul OJPC. Scris de Silvia Patrascanu, Dana Pilat



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img