19 octombrie 2024
ActualitateAsfaltul "garantat trei ani" arata ca dupa bombardament

Asfaltul „garantat trei ani” arata ca dupa bombardament

Bacaul nu mai este de mult acel oras european care se intrezarea. In prezent, municipiul este o zona uitata parca de autoritati, plina de caini, gunoaie, dar mai ales gropi. Cei mai afectati sunt, fara doar si poate, conducatorii auto. Acestia au de trecut zi de zi adevarate transee in plin centrul orasului. Acum, odata cu topirea zapezilor, au iesit la suprafata toate capcanele din oras. Strazile municipiului se prezinta ca si cum Bacaul ar fi fost bombardat.

In plin centrul orasului, chiar langa statuia lui Stefan cel Mare, s-a itit un sir indian de &#8222cratere&#8221 care fac imposibila deplasarea autoturismelor pe prima banda. Astfel, conducatorii care doresc sa se incadreze pe prima banda pentru a intra pe &#8222Mihai Viteazu&#8221 se vad nevoiti sa faca slalom pe doua benzi, sa acorde prioritate masinilor care vin din „giratoriu&#8221 si pietonilor de pe cele doua zebre. Abia apoi se isi pot continua drumul.



Nici &#8222Vasile Alecsandri&#8221 nu se prezinta mai bine. Nu ne putem hotari la a prezenta o portiune anume, deoarece aceasta artera de circulatie este, practic, perforata de la un capat la altul. Singura recomandare pe care o putem face este sa va feriti sa o tranzitati. Iar, daca vreti sa ocoliti traficul din centru si sa folositi &#8222varianta&#8221 Constantin Ene, mai bine mergi prin centru. Abia asfaltata, strada care duce la Politie constituie din nou un adevarat prilej de slalom pentru soferi. Toate lucrarile de reparatie facute in urma cu aproximativ o luna sunt acum invizibile.

Situatiile prezentate mai sus nu sunt nicidecum singulare. Asfaltul de pe podul de la Narcisa a inceput si el sa dea semne de &#8222oboseala&#8221, desi a fost turnat de doar cateva luni (si garantat pentru o perioada mult mai lunga de timp), podul de la Serbanesti este trecut la capitolul daune ale calamitatilor din 2005. Probleme sub forma de gropi prezinta si strazile din jurul Casei de Cultura, Stefan cel Mare, Milcov, George Bacovia, iar enumerarea ar putea continua la nefarsit.

De la locul de munca la sediul firmei

O alta situatie care testeaza la maximum rabdarea si abilitatile participantilor la traficul rutier o reprezinta strada &#8222Banca Nationala&#8221. Una dintre cele mai utilizate artere de circulatie ale orasului prezinta pe toata lungimea ei gropi imense, adevarati ucigasi de bucse, planetare, pivoti si multe altele. Bani &#8222topiti&#8221 pentru reparatia masinii, nervi, injuraturi si, dincolo de toate acestea, regretul de a fi ales in fruntea administratiei locale persoane care isi vad mai mult interesul propriu decat pe cel al cetateanului. Unde mai pui ca insusi primarul Romeo Stavarache trebuie sa parcurga &#8222Banca Nationala&#8221, o strada plina de capcane, in drumul sau de la Primarie (locul de munca) pana la sediul firmei de langa piata Nord. Ar fi fost de asteptat ca macar aceasta artera sa fie „peticita&#8221, din respect pentru masina edilului.

Reparatii… mai la primavara

Intrebat care este pozitia oficiala a Primariei Bacau in ceea ce priveste situatia dezastruasa a strazilor din Bacau, purtatorul de cuvant, Ionut Tomescu ne-a declarat ca va mai dura ceva timp pana cand vor incepe lucrarile. &#8222Abia luni si marti (n.n. – astazi si maine) va avea loc licitatia cu firmele care vor efectua lucrarile. Va mai trebui apoi sa mai asteptam inca o saptamana, pentru eventualele contestatii. Preconizam ca abia miercurea viitoare (n.n. – 29 martie), daca nu va aparea nici o problema, vor putea fi demarate lucrarile de modernizare a strazilor asfaltate, pe de o parte si a celor betonate, pe de alta parte”, a declarat Ionut Tomescu. Licitatia pentru modernizarea arterelor de circulatie din municipiul Bacau va fi facuta publica, presa avand acces la actiune (in limitele legii). &#8222Vom publica o lista cu strazi deteriorate de fenomenul inghet – dezghet din aceasta iarna. Trebuie precizat faptul ca aceasta a fost una dintre cele mai grele ierni, inregistrandu-se diferente de temperaturi de pana la 30 de grade Celsius. A fost o perioada cand noaptea erau -25 de grade, pentru ca, in cursul zilei, temperaturile sa se ridice la chiar peste 0 grade”, ne-a mai declarat purtatorul de cuvant al Primariei Bacau. Interesant este ca lucarile de reparatii si cele de modernizare trebuie sa fie facute de firmele care vor castiga licitatia dupa aceeasi tehnologie germana aplicata si anul trecut.

Scris de Razvan SENDREA



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img