Mai multi locuitori din municipiul de pe Trotus, unii dintre ei presedinti ai asociatiilor de proprietari, au protestat in fata primariei impotriva majorarii pretului apei potabile. Asta in ciuda faptului ca autoritatile locale nu au, deocamdata, nicio treaba cu furnizarea apei, de asta ocupându-se o societate privata.
Ca de obicei, pe consumatori nu i-a intrebat nimeni nici daca sunt multumiti de calitatea serviciilor, nici daca sunt de acord cu modificarea pretului, chiar daca asta presupunea mai intâi modificarea contractului sau semnarea unui act aditional la contractul incheiat de firma cu asociatiile de proprietari.
S-au trezit cu facturi mai mari si trebuie sa le plateasca. Nemultumirile locuitorilor sunt mai vechi, la fel reprosurile aduse primarului si consilierilor, acestia fiind acuzati ca nu se implica in solutionarea problemelor pe care le au cu furnizorul. De ce oare nu s-au dus sa protesteze in fata sediului societatii respective?
Poate din cauza ca noua, mai ales celor din est – “regiune saraca”, cu “oameni saraci” – ne-a intrat in cap ca furnizorii privati, unii dintre acestia beneficiind de monopol, “sunt stat in stat”? Ideea ca locuitorii Moldovei sunt mai slabi sau mai putin instruiti decât altii, precum si convingerea ca societatile care fac profit prestând servicii publice (platite de noi) nu pot fi obligate sa dea explicatii sunt clisee si nu ar trebui acceptate inainte de a fi demonstrate. Problema e ca nu protestând in strada, reclamându-i la primarie sau criticându-i pe blog vom reusi sa-i obligam pe furnizorii de apa, telefonie, energie etc. sa respecte contractul.
Solutiile sunt la indemâna noastra: sa ne adresam institutiilor de control, celor care vizeaza respectarea legislatiei din domeniul economic si celor care monitorizeaza calitatea prestatiilor, apoi instantei de judecata, facând plângere impotriva furnizorului. Un singur proces câstigat de o asociatie de proprietari sau de o persoana fizica ar schimba relatia prestator-beneficiar.
Inainte, insa, de a ne adresa justitiei trebuie sa citim cu atentie contractul ca sa stim pe ce ne sprijinim. Caci asta e problema noastra, nu ca firmele ar fi prea puternice, iar noi prea saraci, ci faptul ca intâi semnam contractul si abia dupa aceea, ajunsi acasa, verificam ce-am semnat, iar uneori nici atunci. Iar neglijenta noastra e arma lor.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.