Apollon Group, liderul pietei imobiliare bacauane care îsi continua expansiunea la nivel national, sarbatoreste astazi, 7 septembrie, 15 ani de la înfiintare. Vocatia de lider i-a fost confirmata înca din anul 2007, când Apollon a ocupat locul 1 în Topul companiilor imobiliare (conform Topului National al Firmelor Private) si reconfirmata în anul 2013, când a ocupat locul al treilea în Top Afaceri România, cu codul CAEN 6831-Agentii Imobiliare. La începutul anului 2016, departamentul educational al Apollon Group, Academia Apollon, a fost premiata de Clubul Profesionistilor în Imobiliare – CPI pentru „Investitia continua în profesionalism”, la Gala Premiilor în Imobiliare, prima editia nationala, eveniment organizat de compania Realmedia Network, detinatoarea celui mai important domeniu, Imobiliare.ro.
Grupul Apollon este membru al unor asociatii profesionale care respecta Codurile de Practica la cel mai înalt nivel de etica. „Ghidati dupa sloganul «Fii primul si fii diferit!» – spune fondatorul Apollon Group, Florin Popovici – în Bacau am fost primii si suntem singurii de fapt, care am structurat compania pe departamente. Orice client care apeleaza la serviciile noastre sta de vorba cu un consilier imobiliar, dar apoi este consiliat, pe rând, în departamentele de interes. Clientii capata astfel încredere în noi, merg pe mâna noastra pâna la capat si ne recomanda apoi cu placere. Pe parcursul lunii august, în Bacau a fost sarbatorit «clientul nr. 50», care a încheiat o tranzactie imobiliara cu noi.”
Coloana vertebrala a companiei – departamentele
Apollon Group este o companie structurata pe sase departamente, agentii fiind specializati pe principalele arii (zone) ale orasului. Departamentele sunt: Resurse Umane, Juridic, Creditare-Tranzactii, Vânzari, IT&Marketing si Educatie. Florin Popovici sustine ca prin organizarea companiei pe departamente a creat o specializare, o nisa a angajatilor pe fiecare segment. „Agentul imobiliar – spune fondatorul Apollon – consiliaza clientul, care beneficiaza apoi si de consiliere Juridica (referitor la intabulare, la certificatul fiscal, la cartea funciara, la cum decurge procesul de vânzare-cumparare etc). Deci, o persoana calificata ofera servicii profesionale si confera siguranta tranzactiei. Daca un cumparator apeleaza la un credit bancar, noi colaboram cu ofiterul de credit care verifica eligibilitatea clientului si apoi agentul imobiliar vede ce nevoi, ce dorinte are si se purcede la vizionarea proprietatilor.”
Profesia de agent imobiliar merita mai mult respect
Departamentul Resurse Umane se ocupa cu recrutarea si angajarea de personal, care sunt introdusi într-o asa-numita procedura de nou angajat. Ei urmeaza, evident, pasii de integrare în companie, dar si un curs de initiere la Academia Apollon. „Problema – spune Oana Bolea, managerul departamentului – este ca si noi gasim greu agenti imobiliari în Bacau. Profesia de agent imobiliar nu este foarte bine vazuta, în comparatie cu altele. Si nici nu este respectata pe piata. Noi, compania Apollon, investim însa foarte mult în educatie, pentru ca daca vrei sa oferi servicii de calitate agentul imobiliar trebuie sa fie initiat în meserie”. De aceea, agentul imobiliar urmeaza o procedura de integrare în Departamentul Vânzari si urmeaza un training de initiere care dureaza doua luni. El va fi, astfel, capabil sa ofere clientilor, vânzatori sau cumparatori, chiriasi sau proprietari, informatii reale, corecte, despre cum decurge procesul de vânzare-cumparare. Iar meseria de agent imobiliar este una de viitor având în vedere ca industria imobiliara este un segment de importanta nationala.
În materie de creditare, consilierea încurajeaza clientii
Orice client care ajunge la compania Apollon si spune ca apeleaza la banca este consiliat la Departamentul Creditare. Compania Apollon tine legatura, pe baza de Contract, cu toate bancile care au intrat în programul Prima Casa. Clientului i se face scoringul si este sprijinit sa obtina creditul mai repede. Oana Bolea coordoneaza si Departamentul Tranzactii-Creditare. „Foarte important – spune coordonatoarea – este fluxul de vânzatori si cumparatori, marcati de momente emotionale pe parcursul unei tranzactii. Tocmai în aceasta idee noi îi încurajam pe cumparatori si le oferim consultanta si sprijin la accesarea de credite în special prin legatura pe care o avem cu evaluatorii ANEVAR, dar si cu auditorii energetici. Mai ales pe cei tineri, proaspat casatoriti, care îsi doresc o locuinta. Iar la noi, românii, a avea o casa a ta este un lucru fundamental”.
Siguranta tranzactiilor, pe primul plan
Departamentul Juridic verifica si pregateste actele pentru vânzare. „Si rolul nostru – precizeaza coordonatoarea Departamentului Juridic, Marcela Ciobanu – este de a-i consilia pe clienti. Ne îngrijim de siguranta tranzactiilor, obiectivul nostru principal. Clientii apeleaza, astfel, cu mare încredere la noi si chiar sunt bucurosi ca sunt îndrumati la departamentul nostru dupa ce au fost cu consilierul imobiliar pe teren. Noi le verificam documentele, actele de proprietate ale vânzatorului, iar pe cumparatori îi asiguram ca vânzatorul este o persoana de buna credinta, ca are achitate toate obligatiile fiscale sau pe cele catre asociatiile de locatari etc., ca nu are ipotecat imobilul”.
„Ne adresam clientilor care cred în principiul specializarii si care îsi doresc o colaborare eficienta cu un partener de încredere în tranzactionarea imobiliara (vânzare, cumparare sau închiriere). Consilierii nostri îndeplinesc cerintele clientilor si iau în calcul nevoile si dorintele acestora, garantând astfel succesul oricarei tranzactii imobiliare. Acest succes de care se bucura Apollon are la baza doua principii dupa care se ghideaza: siguranta si profesionalism.”
Florin Popovici, fondatorul Apollon Group
„Misiunea noastra este «democratizarea imobiliarelor»”
Titlul de mai sus ne-a fost inspirat chiar de fondatorul Apollon Group, Florin Popovici. L-am preluat dintr-o declaratie facuta acum, la aniversarea a 15 ani de activitate într-un domeniu pe care l-a destelenit alaturi de alti pionieri, pentru ca în România de piata imobiliara nu s-a vorbit pâna în anii ’90 ai secolului trecut.
„Henry Ford, fondatorul industriei americane de automobile – spune Florin Popovici – a «democratizat automobilul», facându-l sa devina astfel accesibil pentru oricine. Marele industrias ne-a dat un exemplu, iar noi vrem sa-l urmam si sa «democratizam imobiliarele», cu un nou concept numit Marketingul Imobiliar în Retea. Daca termenul de Franciza Imobiliara este unul învechit dar si foarte scump de altfel, care nu prea a prins la noi, conceptul de Marketing Imobiliar în Retea este o «gaselnita» de ultima ora. Este, asa cum am numit-o, un fel de «Franciza Personala»”.
Despre ceea ce face Apollon Group în acest sens vom vorbi ceva mai încolo. Acum sa ne oprim si la cealalta coordonata a preocuparii parca obsesive a fondatorului companiei Apollon de a „democratiza imobiliarele” si anume: oricine activeaza în aceasta piata sa-si permita si sa-si doreasca sa urmeze cursurile de agent imobiliar pentru a furniza servicii de calitate. Asa cum am scris deja, munca în imobiliare începe obligatoriu cu educatia, cu formarea profesionala. Si continua apoi cu perfectionarea, numita acum, mai nou, pregatire profesionala continua.
Marketingul Imobiliar în Retea – Franciza Personala Apollon
Franciza Personala Apollon nu este o retea de afaceri prin franciza, ci o retea de Persoane Francizate care colaboreaza, un fel de Marketing Imobiliar în Retea. Franciza Personala Apollon este un început bun pentru cei care vor sa dobândeasca abilitatile reale ale unui întreprinzator si se adreseaza mai degraba celor care s-au saturat de statutul de angajat si care, desi se simt mai confortabil sa opereze discret de acasa sau din birouri mici, sunt stimulati sa înfrunte temerile prin actiune, sa faca greseli si sa învete din ele, sa simta ca fac parte dintr-o echipa.
„Farmecul Francizei Personale Apollon – a precizat fondatorul companiei – este acela ca e la îndemâna oricarui agent imobiliar de rând, ca mine si ca tine, care are determinare si este perseverent. Avantajul principal de a fi o Persoana Francizata Apollon este ca va fi ajutata sa obtina performante din ce în ce mai bune si de care vom fi alaturi atât timp cât îsi doreste, prin programele de studiu, seminarii si evenimente educationale pe care i le punem la dispozitie, chiar daca la noi circula vorba plina de duh «Calul batrân nu-l înveti la ham… ».
Unul dintre gândurile noastre principale este sa acordam o atentie deosebita nu numai clientilor nostri, dar si angajatilor si partenerilor afiliati. În imobiliare apar mereu situatii inedite, asupra carora te întrebi cum sa procedezi. În imobiliare nimic nu seamana cu altceva. Dar prin felul cum suntem organizati, partenerii nostri vor avea suport continuu. Planul educational este pilonul principal al Francizei Personale Apollon. Iar noi asiguram suportul educational la nivel national, dar si organizarea interna a afacerii imobiliare”.
Sub umbrela unui brand mai puternic
Franciza clasica imobiliara aminteste de genul primelor francize aparute, a celor care functionau oriunde. În practica apar mereu situatii noi, iar Florin Popovici crede ca si rezolvarea acestora trebuie sa se regaseasca tot în sistemul de proceduri pe care le-a aplicat si verificat timp de 15 ani.
„Cei care vor sa renunte la statutul de angajat si doresc sa ajunga proprietari de afacere – crede proprietarul companiei Apollon – trebuie sa parcurga niste etape, obligatorii de altfel, chiar sa învete din experienta altora si vorba aia «daca vrei sa ajungi undeva, ar fi bine sa intrebi pe cineva care deja a fost acolo…».
A testa diverse situatii înseamna a pierde cele mai importante resurse: timp si bani. Abordând o franciza poti scurta aceasta perioada de tranzitie de la angajat la antreprenor, in acelasi timp aflandu-te si sub umbrela unui brand puternic”. Crearea unei astfel de retele de networking are ca scop colaborarea între membri, cu scopul final de a ajuta eficient clientul sa-si rezolve problema cât mai repede. Si s-a dovedit ca prin colaborare este mult mai mare procentul de succes, decât prin actiuni solitare.
Daca acum Compania Apollon are patru sedii functionale, în Bucuresti, Cluj-Napoca, Ploiesti si Bacau, cu 20 de parteneri activi, obiectivul este ca pâna în 2020 sa ajunga la 15 sedii în principalele orase ale tarii si 100 de francizati.
Academia imobiliara Apollon
Rolul de baza în imobiliare îl are educatia, formarea continua. Compania Apollon a rezolvat acest deziderat prin înfiintarea „Centrului de Evaluare, Consultanta si Afaceri Imobiliare”, de pe bancile careia au absolvit, pâna în prezent, 252 de agenti imobiliari din toata tara, de la înfiintarea ei în 2007. Astazi, acest ONG poarta denumirea simbolica Academia Imobiliara Apollon. „Strategia Academiei pentru anul 2017 – scrie Florin Popovici pe site-ul companiei sale – are la baza expansiunea la nivel national, prin organizarea unor noi serii de Cursuri de Initiere Agent Imobiliar în Bucuresti si Cluj-Napoca, pentru agentii imobiliari existenti, care nu au înca o diploma de Agent Imobiliar recunoscuta de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului”, dar si pentru acei agenti în devenire.
Serile de Imobiliare – Evenimentul de Top al Academiei Apollon
Evenimentul de Top al Academiei poate fi considerat ceea ce poarta denumirea de „Serile de Imobiliare”, reuniuni ale agentilor imobiliari practicate în mai multe orase din tara. Pentru aceasta initiativa, compania a fost rasplatita, în luna februarie, cu premiul I la Gala organizata de Clubul Profesionistilor în Imobiliare (CPI, patronat de imobiliare.ro – cel mai mare portal de imobiliare din România). CPI a fost prezent, în acest an, in luna iunie si în Bacau, desi Bacaul nu se afla inclus pe „harta lor de imobiliare” (din Moldova numai orasul Iasi este nominalizat, iar din tara numai câteva orase mari). Academia Apollon continua seria reuniunilor sub genericul „Serile de Imobiliare”. Acestea au fost organizate, recent, la Ploiesti, iar pe 19 septembrie va avea loc prima editie a Serilor de Imobiliare la Bucuresti, la Hotel Golden Tulip, pe B-dul Decebal nr.19.
Un serviciu unic, „de Suport”
Cererile clientilor Apollon pot fi preluate, de la 1 august, foarte operativ prin Departamentul Call Center, care este un serviciu profesional, digital, pentru cele sase orase principale din tara în care Apollon are parteneri – Bacau, Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi si Ploiesti. Echipa de vânzari Apollon, structurata pe departamente si pe zone si reprezentata de agenti si parteneri afiliati este deservita de Call Center 7/24. Consilierii din departamentele Juridic si Creditare – Tranzactii verifica si pregatesc actele necesare vânzarii, asigurând încheierea tranzactiilor în deplina siguranta. Aceasta echipa este caracterizata chiar de Florin Popovici ca fiind „unica”, „de Suport”.
Fara lege sunt încurajate faradelegi
Despre lipsa de interes pentru profesia de agent imobiliar cei de la Apollon Group ne-au vorbit de mai multe ori. Florin Popovici crede, însa, ca aceasta hiba vine si din lipsa de interes a statului de a legifera cum se cuvine domeniul imobiliar. „Sunt înca mari interese care vizeaza terenuri, proprietati imobiliare – a opinat fondatorul Apollon. Se învârt în domeniu destui bani negri si nu de lege e nevoie pentru cei implicati. Probabil ca dupa ce apele se vor linisti si aici, va aparea si mult asteptata lege, desi un standard european a fost deja aprobat la Bruxelles în noiembrie 2009, document care a fost semnat si de mine personal, în calitate de prim-vicepresedinte UNAI România, iar legea în imobiliare n-ar trebui decât sa se plieze pe acest standard”.
În plus, în piata imobiliara concurenta este dura si de multe ori neloiala. Sunt foarte multi agenti imobiliari care fac negocierile la o cafenea sau într-un bar. Astfel, pe piata se învârt multi bani necontabilizati, deci si evaziunea este mare. Culmea este ca se fac controale, chiar repetate, dar mai ales la agentiile care sunt buni platnici la bugetul statului, care functioneaza corect, care au angajati cu carte de munca.
„Si pentru ca mereu am provocat practicile traditionale, am schimbat un pic si modul nostru de lucru. Daca pâna acum se foloseau doar contracte de intermediere, în prezent lucram si pe contracte de reprezentare imobiliara, agentul imobiliar reprezentând numai o parte din tandemul vânzator-cumparator. Înainte exista denumirea de contract de exclusivitate, dar acum se face diferenta între exclusivitate si contractul de reprezentare imobiliara. Astfel, agentul imobiliar are verticalitate în fata oricarui client si se evita acea postura de «agent dublu» care nu e chiar ortodoxa”.
Florin Popovici, fondatorul Apollon Group
A aparut Revista AREA
Cu ocazia aniversarii a 15 ani de la înfiintare, Compania Apollon a editat si a scos pe piata, chiar astazi, 7 septembrie, prima editie (editia de toamna) a revistei de imobiliare „AREA”, cu o aparitie trimestriala. Numele revistei sugereaza ariile imobiliare de care se ocupa compania, dar vine si de la initialele numelui englezit al Apollon Real Estate Agency. Publicatia este oferita gratuit si se gaseste în reteaua de chioscuri de presa Desteptarea, în cafenelele si restaurantele din toate cele sase orase în care compania are parteneri. În AREA pot fi gasite anunturi si oferte imobiliare din Bacau, Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi. Din orasele în care activitatea este mai sustinuta sunt disponibile si grafice cu mediile preturilor reale de vânzare pe metrul patrat util, pe ultimile sase luni, pe arii urbane. De altfel, asemenea grafice sunt afisate si pe site-ul apollon.ro, în urma fiecarei tranzactii finalizate. Tot în revista vor aparea articole cu trendurile pietei imobiliare, valorile medii ale tranzactiilor, informatii utile, ghiduri pentru vânzatori si cumparatori etc. „Tot cu ocazia aniversarii a 15 ani de activitate inauguram, în premiera în România, conceptul de «Apollon cafe-style», care revolutioneaza ca prezenta stradala o agentie imobiliara traditionala. Acest design al birourilor Apollon inspira un mediu mai confortabil de cunoastere agent-client, si in timp ce acestia discuta si previzualizeaza oferte imobiliare pot servi o cafea sau un ceai, o apa plata sau un suc”, a mai spus Florin Popovici .
„În sprijinul partenerilor nostri, pentru o mai buna vizibilitate a ofertelor, dar si pentru consumatorii de servicii imobiliare, am creat, în premiera, un portal de afaceri imobiliare cu specific local pe baza aceluiasi CRM creat de softimobiliar.ro, portal care sa asigure o mai buna colaborare între agentii de pe piata imobiliara bacauana. Astfel, portalul www.imobiliarebacau.com se doreste a fi un instrument puternic, la îndemâna agentilor imobiliari activi pe piata bacauana”.
Florin Popovici, fondatorul Apollon Group
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.