– zilnic, la Politie si Protectia Consumatorilor ajung bacauani inselati de o firma de turism care le-a vândut bilete de avion fara acoperire
In urma articolului „Teapa de zeci de mii de euro cu bilete de avion”, aparut, saptamâna trecuta, in cotidianul „Desteptarea”, tot mai multi bacauani ne semnaleaza ca au fost trasi pe sfoara de administratorii firmei de turism Medin Tour din Bacau. Unii merg la Protectia Consumatorilor, altii, direct la Politie, in speranta ca-si vor recapata banii platiti pe bilete. Emilia Iojica, de 46 de ani, din Bacau, se numara printre zecile de bacauani inselati de sotii care administreaza firma de turism. Initial, ca si alti cititori, bacauanca a aflat din cotidianul nostru despre firma tepara, dupa care s-a dus tinta la agentie sa verifice.
Aici, din pacate, a realizat ca si ea se afla printre pagubiti. Femeia spune ca, pe 12 ianuarie, a rezervat pentru luna august, patru bilete, platind 820 de euro. „Le-am luat pentru rudele mele care stau in Italia si ar fi intentionat sa vina acasa, la vara. O cunostinta mi-a recomandat sa merg la agentia asta. Culmea e ca pe femeia de la firma de turism o cunosteam din tinerete, dar n-o mai vazusem cam de 20 de ani, fiindca am fost plecata in Italia. Mi-a inspirat incredere, mai ales ca am aflat ca sotul ei ca e din Faraoani, unde am si eu rude si pe care spunea ca le cunoaste. In fine, imi mai zicea ca a stat de vorba de multe ori inclusiv cu preotul Iosif din comuna, si probabil ca asta m-a asigurat ca e o femeie de treaba”, povesteste Emilia Iojica. Desi, nu are mari sperante sa-si recapete banii, femeia spune ca a mers totusi la Politie, pentru a depune plângere impotriva agentiei de turism. Interesant e ca, numai in ziua aceea, mai erau inca patru pagubiti care dadeau declaratii politistilor, in aceeasi speta. Emilia Iojica a fost nevoita sa cumpere alte bilete de avion, de data aceasta direct de la compania de transport aerian.
„In viata vietilor mele n-am sa mai calc in nicio agentie de turism româneasca”
Leonard Popa este un alt client care ingroasa rândul celor pacaliti de firma de turism Medin Tour. Pentru el, este pentru a doua oara, in ultimii sase ani, când este tepuit in aceeasi maniera de o firma de turism. „Prima data, m-a pacalit o agentie din Constanta. Am ramas in Bulgaria fara bani si m-au ajutat bulgarii mei dragi, numai sa nu-mi stric concediul de vara. Acum, Agentia asta din centrul Bacaului, Medin Tour, m-a ales victima tocmai pe mine!”, este strigatul plin de furie al bacauanului. De altfel, supararea lui si-a facut-o publica inclusiv pe retelele de socializare de pe internet. El a postat tot felul de mesaje de avertizare menite sa-i ajute pe cei care intentioneaza sa-si cumpere bilete de avion de la aceasta firma. Ca si ceilalti, Leonard Popa a fost la Protectia Consumatorilor, dar si la Politie, unde a solicitat deschiderea actiunii penale impotriva agentiei de turism si casierei (sotia administratorului).
„Este vorba de o fosta directoare TAROM (pâna in 1989), cu rude printre profesorii care mi-au fost colegi de cancelarie la scolile din Bacau, pe unde am predat. Care e modul de actionare al escrocilor din Turism? Iti câstiga increderea vreo câtva timp, dupa care te pacalesc. Iti incaseaza banii, iti dau rezervarea, pe care o anuleaza peste câteva zile, fara sa mai trimita niciun ban. Verificati imediat emiterea biletelor de catre compania de zbor”, atentioneaza pagubitul. El este decis sa se judece cu persoanele care l-au inselat. „sa-i iasa din cap afacerile oneroase si smecheriile invatate cât a stat in functie”. „In viata vietilor mele, n-am sa mai calc in nicio agentie de turism româneasca, n-am sa mai cumpar niciun bilet de avion de la nicio agentie bacauana!”, promite bacauanul tepuit.
Procurorii au de lucru
In ultimele zile, si pe adresa Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau au continuat sa ajunga plângeri, celor opt pagubiti inregistrati saptamâna trecuta, alaturându-li-se alti patru. „Am mai primit o plângere sosita prin sistemul national online, dar au mai venit si alti trei cetateni. Eventualii pagubiti trebuie sa faca copii biletelor sau documentelor eliberate de agentia de turism, pe care apoi sa le depuna, impreuna cu o plângere, la noi sau la Politie ori Parchet”, a precizat Alin Nastasa, comisar sef adjunct la Protectia Consumatorilor Bacau. Pâna acum, sunt câteva zeci de bacauani care reclama teapa data de firma de turism. Prejudiciul produs este unul semnificativ, de ordinul a zeci de mii de euro. Deocamdata.
Am incercat, din nou, ca si data trecuta, sa luam legatura si cu administratorii agentiei, pentru a obtine un punct de vedere, insa, fara niciun rezultat.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.