Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România – filiala Bacau se pregateste de alegerea unui nou presedinte. „Conform regulamentului de organizare si functionare a institutiei noastre, dar si pentru asigurarea continuitatii, alegerea viitorului presedinte se face cu un an inaintea expirarii mandatului presedintelui in functie, fara ca perioada respectiva sa influenteze durata mandatului noului presedinte”, a explicat Constantin Pastrav, director executiv CECCAR Bacau. In acest sens, s-au stabilit mai multe masuri si proceduri de lucru. Pâna pe 15 ianuarie 2013 s-a stabilit Comisia de nominalizare a candidatilor la functia de presedinte, formata din 5 membri CECCAR (cel mai vârstnic expert contabil, membru activ al filialei; cel mai tânar expert contabil, membru activ al filialei; un contabil autorizat cu o vechime ca membru activ al filialei de cel putin 5 ani; cel mai vârstnic expert contabil membru al filialei cu statut de angajat cu contract de munca cu program normal, ce are o vechime la locul de munca de cel putin 7 ani si directorul executiv al filialei). „Vom avea si o Adunare Generala pe 23 februarie. Un presedinte are voie sa candideze pentru cel mult doua mandate. Candidaturile se depun deja, pâna pe data de 31 ianuarie”, a mai declarat Constantin Pastrav, director executiv CECCAR Bacau. Pâna la alegeri, Comisia analizeaza candidaturile primite si intocmeste un referat pentru fiecare candidat in care se prezinta modul de indeplinire a fiecarei conditii si in mod special – reputatia, atasamentul la onoarea, prestigiul si interesele Corpului, indeplinirea obligatiilor fata de Corp in ultimii 3 ani (participarea la adunarile generale, obligatii financiare, obligatii profesionale etc.), calitatile manageriale (functii de conducere detinute etc.), activitatiles desfasurate in interesul profesiei contabile. Continutul referatelor si lista candidatilor nominalizati se aduce la cunostinta membrilor CECCAR prin trimiterea de copii si/sau postarea pe site-ul filialei, pâna la 28 februarie 2013. Pâna la 31 martie 2013, acestia trebuie sa comunice optiunea lor cu privire la noul presedinte, prin inscrierea optiunii direct pe vot – la sediul filialei. Candidatul cu cel mai mare numar de voturi urmeaza sa fie desemnat ca viitor presedinte daca cel putin 51 la suta din membrii activi cu drept de vot ai filialei au depus optiunile solicitate cu termen limita 31 martie 2013. In final, Comisia de validare va aduce la cunostinta membrilor Aparatului Central al Corpului, pâna la 30 aprilie 2013, numele viitorului presedinte al filialei ce urmeaza sa fie prezentat in Adunarea Generala de dare de seama si alegeri in anul 2014.