Din cei aproape 11.000 de agenti economici care activeaza in judetul Bacau, circa 10.000 au intrat deja in posesia certificatului digital cu ajutorul caruia pot depune declaratiile catre Fisc, in sistem on line. Noile modificari legislative au fost aduse la cunostinta contribuabililor prin campaniile de informare ale Directiei Finantelor Publice Bacau.
Campaniile de informare a contribuabililor organizate de Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Bacau, privind noul mod de depunere a declaratiei fiscale 112, au dat roade. Din aceasta luna, formularul se depune numai in format electronic la institutiile financiare teritoriale, iar pentru acest lucru agentii economici activi trebuie sa intre in posesia unui certificat digital cu ajutorul caruia poate depune declaratia 112 on line. “Intr-adevar, preocuparea noastra in luna august a fost axata in primul rand pe declaratia 112 si noul mod de depune a acestui formular, in format electronic. Acest document este important, prin care Fiscul isi evidentiaza obligatiile pe care le are de incasat de la contribuabili, a declarat intr-o conferinta de presa organizata ieri Mircea Muntean, director executiv DGFP Bacau. Pentru noi este o realizare, in sensul ca din cei 11.000 de contribuabili care trebuie sa depuna aceasta declaratie, si-au scos certificate digitale aproximativ 10.000. In aceste conditii, pana pe 25 septembrie sunt convins ca va fi un procent ridicat de aproape 100 la suta”.
Certificat si pentru alte declaratii fiscale
Pentru o mai buna informare, finantistii bacauani au organizat intalniri in Bacau, dar si in teritoriu (in Moinesti, Onesti si Buhusi), cu toti agentii economici, dar si cu reprezentanti ai CECCAR si ai Camerei de Comert. Declaratiia 112 este o evidenta a obligatiilor de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Iar odata intrat in posesia certificatului digital, contribuabillul poate depune si alte tipuri de declaratii, in functie de activitatea pe care o desfasoara. “Este vorba despre declaratiile privind obligetiile de plata la bugetul de stat – formularul 100, declaratia rectificativa 710, declaratia privind impozitul pe profit – formularul 101, decontul de TVA – formularul 300, decontul special de TVA – formularul 301, decontul privind accizele – formularul 120, decontul privind impozitul la titeiul din productia interna – formular 130 sau declaratia privind veniturile realizate in tara – formular 200”, a mai explicat directorul executiv DGFP Bacau, Mircea Muntean.
Obligatoriu verificari
Dupa depunerea declaratiei 112 este obligatoriu ca aplicantii sa verifice si validitatea ei in format electronic. In cazul nevalidarii, trebuie depusa o noua declaratie 112, corecta. Daca formularul este valid, dar cu anumite atentionari, se depune o alta declaratie 112 rectificativa, in baza aceleasi proceduri. (R. Neagu)