„Uzina de Reparatii Avioane” sau Aerostar Bacau, cum este cunoscuta in prezent a implinit 60 de ani de la infiintare. In sase decenii de activitate, societatea bacauana s-a impus nu doar pe piata interna, ci a patruns si pe cea internationala, acolo unde concurenta este acerba intre furnizorii de echipamente si servicii de mentenanta. Cu acest prilej, societatea si-a deschis portile pentru oficialitati, reprezentanti la nivel inalt si toti cei interesati de acest domeniu.
Pe 17 aprilie 1953 a fost infiintata URA – Uzina de Reparatii Avioane, scopul sau fiind asigurarea reparatiei avioanelor din dotarea aviatiei militare si a motoarelor acestora, fabricarii pieselor de schimb, a sculelor, bunurilor si instalatiilor speciale destinate ramurii aviatice. Din baza de reparatii a Ministerului Apararii Nationale, Aerostar s-a impus si in sectorul aviatiei civile. In 1991, societatea a fost reorganizata si a preluat numele Aerostar SA, profitând totodata de oportunitatile aparute dupa Revolutie. „In acesti ani societatea a avut o dezvoltare continua, a fost o prezenta vie pe piata industriei de aviatie si aparare din România si in anumite perioade am fost si o prezenta activa si pe piata internationala, in special in ultimii zece ani. Societatea a fost o prezenta vie in comunitatea locala, foarte multe persoane, familii având legaturi directe cu societatea noastra si stim ca exista un interes pentru a devenit un interes pentru a deveni salariat la Aerostar”, a declarat Grigore Filip, presedintele Aerostar Bacau.
De la 380 de angajati in 1953, societatea a ajuns in 2012 la 1.800 de salariati si o cifra de afaceri mai mare de la un la altul. In plus, investeste in programe noi in domeniul productiei, care ii vor permite sa isi pastreze pozitia pe piata. „Au crescut semnificativ vânzarile, numarul de salariati, rata profitului s-a mentinut aproximativ aceeasi, am facut un numar mai mare de investitii, mult mai mare decât in anii trecuti”, a rezumat in câteva cuvinte anul financiar 2012, presedintele Grigore Filip.
Aerostar Bacau are nu mai putin de 38 de inventii brevetate de-a lungul vremii, primul brevet fiind obtinut in 1985 pentru echipamentul de calcul a datelor de navigatie, ultimul fiind in examinare din 2011- metoda de accelerare a stratului limita si pala pentru elice eoliene. In ultimii 12 ani, societatea bacauana a avut doua directii strategice pentru dezvoltare: furnizarea de servicii de mentenanta si integrare a unor echipamente de ultima generatie prin modernizarea aeronavelor si sistemelor defensive, cealalta directie fiind excelenta in domeniul aviatiei civile. Pietele Aerostar sunt in acest moment raspândite in Europa, Asia, Africa, Australia si America de Nord.
Echipa de ingineri de la IRAV Bacau a realizat in anii 70 si un proiect preliminar al unui avion de pasageri de capacitate mica, denumit IAR 90. Ulterior, au fost realizate proiecte preliminare ale unor avioane de lupta.
Aerostar are centre de excelenta din sectorul fabricatiei de aerostructuri, trenuri de aterizare si sisteme hidraulice, iar cel mai important jucator pentru care furnizeaza piese este Airbus. „Suntem unul din furnizorii importanti in lantul de subfurnizare al Airbus. Suntem furnizori pe mai multe canale si in mai multe state. Amprenta noastra in programele Airbus este mare”, a mai spus Filip.