Radu Bondar, directorul R.A. Aeroportul Bacau, a solicitat Consiliului Judetean (CJ) Bacau suplimentarea bugetului de cheltuieli cu 2.807.000 lei, dar si a celui de venituri, cu aceeasi suma. In fapt, CJ nu va da nimic din bugetul sau regiei, intrucat suma provine din depasirea incasarilor ca urmare a suplimentarii numarului de curse. E nevoie, insa, de aprobarea CJ Bacau deoarece Aeroportul nu a fost concesionat catre Blue Air, asa cum era prevazut in contract, in iulie 2009. Radu Bondar va prezenta, azi, in fata consilierilor, o informare privind istoricul acestei concesionari. Ideea principala e ca Aerportul Bacau trebuia modernizat, iar CJ nu avea bani pentru asa ceva. S-a cautat o companie care sa poata face investitii si sa castige bani din afacere. Singura oferta a venit de la Blue Air. Conform contractului incheiat in ianuarie 2009, SC Blue Air Transport Aerian SA avea o serie de obligatii, intre care, sa constituie pana pe 18 iulie 2009 un depozit de 19 milioane de euro. Societatea a depus banii in cont, dar i-a folosit apoi pentru a plati un avans la achizitiile necesare modernizarii. aRegia apreciaza caa modalitatea aleasa pentru varsarea si subscrierea capitalului social aferent finantarii investitiei asumate corespunde unui model care depaseste cadrul stabilit de prevederile contractuale”, arata Radu Bondar, asadar, nu e de acord cu semnarea acordului final. Blue Air considera ca a respectat clauzele si a declansat o actiune la Curtea de Arbitraj de pe langa Camera de Comert Bucuresti, solicitand intrarea in efectivitate a contractului de concesiune. [ad#stire] La ora asta, Aeroportul Bacau are doi stapani: e inca in subordinea CJ, dar e modernizat de Blue Air.
Silvia Patrascanu