In 20 de blocuri din Tg. Ocna, aparatura electrocasnica a locatarilor a fost „prajita”, luni seara, din cauza unei defectiuni care s-a produs in reteaua de alimentare cu energie electrica a companiei E.ON Moldova Distributie SA.
„Toata lumea reclama, arata Stefan Silochi, primarul orasului. A fost afectata zona blocurilor A. Cei care au asigurare pe bunuri se adreseaza firmei de asigurare, cei care nu au depun reclamatie la E.ON. Se pare ca pe reteaua de 220 a aparut tensiune mai mare, de 380. A distrus tot ce a gasit in priza, centrale termice, frigidere, congelatoare, televizoare, masini de spalat, calculatoare si corpuri de iluminat.”
Defectiunea s-a produs la ora 21, când toata lumea era acasa si avea aparatele conectate la retea. Edilul sef spera ca locuitorii vor fi despagubiti de companie: „Asa e corect, sa existe obligatii de ambele parti.”
Conform reglementarilor ANRE, consumatorul care se considera afectat trebuie sa anunte in scris E.ON in termen de 5 zile de la producerea incidentului, ne-a explicat Sorin Munteanu, specialistul in comunicare al companiei. Fiecare caz va fi analizat si solutionat separat.
„In maximum 15 zile calendaristice de la data depunerii cererii in scris, titularul de contract care a solicitat despagubirea va primi rezultatul analizei privind acordarea sau neacordarea de despagubiri, arata reprezentantul E.ON.
Consumatorii casnici vor fi despagubiti pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar daca acestea au fost cauzate de functionarea necorespunzatoare a retelei electrice de distributie, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electrica.”
Fac exceptie receptoarele electrocasnice de tipul lampilor electrice si receptoarelor electrotermice, care nu fac obiectul despagubirii. Cauza a fost o defectiune produsa la un post de transformare care alimenteaza str. Capitan Busila si str. Costache Negri, mai arata Sorin Munteanu.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.