18 octombrie 2024
ActualitatePauza de cafea / Ochelarii

Pauza de cafea / Ochelarii

Ce sunt ochelarii? O solutie pentru a imbunatati vederea? O solutie pentru protectia impotriva luminii solare? O solutie pentru infrumusetarea chipului? O amoda”? O afacere?
Numarul purtatorilor de ochelari este imens, depaseste in unele tari 55% din totalul populatiei. Obiectul ca atare este folosit de un singur consumator. Daca tinem cont de faptul ca unele persoane au doua (sau mai multe) perechi de ochelari am putea spune ca, teoretic, fiecarui locuitor al pamantului ii revine o pereche de ochelari, iar cresterea numarului de consumatori este tot mai vizibila si de durata. Atunci fabricarea sau vanzarea ochelarilor pot constitui o afacere profitabila.
Produsul generic are ca parte functionala lentila. Functionarea ei se bazeaza pe o categorie de fenomene studiate intr-un capitol al fizicii numit optica. In ultimele decenii lentilelor li s-a adaugat desingnul industrial al suportului, adica al ramelor care fixeaza lentilele.
Ochelarii au istoria lor. Desi Aristotel a sesizat existenta problemelor de vedere, exista marturii ca Nero folosea un smarald pe post de lentila. Despre stramosii ochelarilor apar primele insemnari in jurul anului 1300, primii pasi in tehnologia produsului facandu-se in Franta, Italia, Anglia si Germania. In 1609 se consemneaza luneta lui Galileo Galilei, iar in 1611 apare lucrarea lui Kepler dedicata dioptriilor. Inventarea ochelarilor este atribuita lui Benjamin Franklin, dar ochelarii in forma actuala apar la jumatatea secolului al XIX-lea, cand se dezvolta lentilele moderne de soare, lentilele de contact si materialele asociate.
Anii „70 transforma ochelarii intr-un accesoriu la moda cu un rol in crearea imaginii personale, intr-o podoaba. Ochelarii, atat de vedere, cat si de soare, au devenit adevarate bijuterii incluse in portofoliul marilor case de moda si produse de lux. Au aparut mii de modele si colectii, dar si vedete cu rol de acreatori de opinie”. Branduri importante din imbracaminte, parfumerie sau articole pentru sport se regasesc acum si la ochelari: Armani, Versace, Dior, Calvin Klein, Dolce &amp Gabbana, Nike, Adidas, Lotto si multe altele sunt afisate astazi pe ramele de ochelari, dar si preturile sunt pe masura.
Ca la orice produs ade firma” au aparut si falsurile. Pentru prevenirea lor si siguranta consumatorilor s-au infiintat cabinete de consultatii cu magazine care ofera servicii integrate, intr-un interval de timp cat mai scurt si in conditiile in care oferta permite un set din ce in ce mai mare de optiuni. Ca si in cazul altor produse, ochelarii falsificati se recunosc in primul rand dupa pret si dupa locul de vanzare.

Insomniferul de marti
aOri de cate ori vreti sa realizati ceva, pastrati-va ochii deschisi si asigurati-va ca stiti exact ce anume doriti. Nimeni nu poate nimeri tinta cu ochii inchisi” (P. Coelho)Scris de Prof.univ.dr. Viorica Paraschivescu





spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img