Bacauanii care au numere provizorii la masina circula intr-un ritm infernal. Ei profita de cele cateva zile ramase pana la intrarea in vigoare a taxei de poluare pentru autovehicule, urmand ca dupa data de 1 iulie sa hotarasca ce au de facut.
an cazul masinilor cu motorizari Euro 4 sau Euro 3, taxa va fi calculata pe baza emisiei de CO2, exprimata an grame/km anscrisa de constructor an cartea de identitate. Pentru masini cu motoare Euro 5, hibride si electrice, nu se plateste taxa auto. an cazul autovehiculelor cu motoare diesel echipate cu filtru de particule, cuantumul taxei se reduce cu 25%. Potrivit unor calcule, pentru o Dacie Logan cu motor de 1.400 centimetri cubi Euro 4 se va plati o taxa de 246 euro, fata de 160 conform legii an vigoare. Pentru un Volkswagen Passat de 1.900 cmc din aceeasi categorie se va plati aproximativ 570 euro.
Scaderi pentru motoarele sub 2.000 cmc
Noul sistem de calcul indica scaderi pana la jumatate pentru autovehiculele Euro 2 si Euro 1 cu motoare de pana la 2.000 de centimetri cubi si reduceri chiar mai mari la masinile non-euro. Taxa pentru motoarele mai mari de 2.000 de cmc, din aceste categorii, se apropie sau chiar depaseste actualele valori. La vehiculele Euro 2 cu motoare de 1.400 de cmc si o vechime de 6-7 ani, noua taxa va fi de 1.213 euro, fata de 2.604 euro an prezent, iar la o vechime de 8-9 ani, suma scade la 928 euro. La aceeasi categorie, motoarele de 1.600 cmc vor fi taxate cu 2.121 euro, la o vechime de 6-7 ani, fata de 2.976 euro an prezent si cu 1.622 euro la o vechime de 8-9 ani. Suma devine mai mare decat nivelul actual la autovehiculele cu motoare de 3.000 de cmc, pentru cele cu vechime de 6-7 ani urmand sa fie platiti 10.710 euro, fata de 6.868 euro cat este acum.
Bani mai putini pentru rable
La categoria Euro 1, taxa coboara de aproape trei ori la masinile cu vechime de 10-11 ani si capacitate de 1.400 cmc, de la 3.606 euro la 1.323 euro. Autoturismele de 1.600 cmc, vechi de 10-11 ani, vor fi taxate cu 2.376 euro, fata de 4.121 an prezent, cele de 1.900 cmc cu 3.591 euro fata de 4.894 euro, iar cele de 2.000 cmc cu 3.780 euro comparativ cu 5.152 euro. Noua taxa va depasi nivelurile actuale la masinile Euro 1 de 2.500 cmc, pentru care se vor plati 6.750 euro, fata de 6.439 de euro an prezent. Aceeasi situatie se regaseste la motoarele Euro 1 de 3.000 de cmc, unde taxa va creste de la 7.727 euro la 11.340 euro. La vehiculele non-euro, vechi de 15-16 ani, grila stabilita de guvern indica taxe de 735 euro pentru motoarele de 1.400 cmc (fata de 4.007 euro an prezent), 1.320 de euro la motoare de 1.600 cmc (4.579 euro), 1.995 euro la motoare 1.900 (5.438 euro) si 6.300 euro la motoare de 3.000 de cmc (8.586 euro).
Bacauanii nu-si mai radiaza masinile
Statul s-a obligat sa restituie diferenta de taxa auto rezultata din suma platita pana an prezent, potrivit reglementarilor din Codul Fiscal, si noua taxa de poluare auto care va fi introdusa la 1 iulie 2008. Taxa rezultata ca diferenta antre suma achitata de contribuabil an perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, si cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule se restituie pe baza procedurii stabilite an normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, norme care inca se mai lasa asteptate.
Scris de Lili Adochitei
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.