V-ati gândit, vreodata, cum se impune o moda? Cu ce sunt mai presus de ceilalti acei oameni care stabilesc tendintele unei primaveri sau toamne? Si, mai ales, cum de restul lumii se incoloneaza frumos si isi cumpara haine sau incaltari exact in culorile sau modelele pe care le-a imaginat unul din cei câtiva alesi?!…
Nu stiu daca mai este, dar, mai demult, era o emisiune pe cablu, “politia modei” parca ii spunea, in care indivizi din acestia alesi sa-si dea cu parerea despre cum au voie sa se imbrace oamenii, opreau trecatorii pe strada si le dadeau cartonase galbene pe motiv ca nu sunt in acord cu ceea ce decretasera câtiva creatori de moda ca trebuie sa se poarte in acel sezon.
Adevarul e ca e absolut fascinant efectul de turma pe care-l creeaza moda. Si e si mai fascinant cum se bat cap in cap niste concepte. Dar, cu adevarat interesant este modul in care marketingul reuseste sa faca lumea sa nu-si dea seama de existenta contradictiilor.
Pentru ca trebuie sa fii cu adevarat maestru in psihologia maselor incât sa-i faci pe oameni sa creada ca fiecare in parte este special, si, pentru a-si pastra individualitatea proprie, trebuie sa-si cumpere si sa imbrace aceleasi haine ca si restul populatiei.
Pentru ca sunteti deosebiti, trebuie sa va luati acelasi model de telefon, pentru ca sunteti unici, trebuie sa aveti acelas model de tenisi si, pentru ca nu mai e nimeni ca voi, e obligatoriu sa purtati aceeasi freza…
Razvan Bibire
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.