Guvernul a reglementat deja problema returnarii taxei auto, prin ordonanta de urgenta care introduce taxa de poluare auto, a declarat, marti, premierul Calin Popescu Tariceanu, ca reactie la decizia Senatului de a adopta un proiect de lege privind anularea taxei speciale pentru autoturisme.
aOrdonanta de urgenta privind taxa de poluare auto vorbeste si despre returnarea sumelor calculate de Ministerul Finantelor. Guvernul a facut astfel un pas, anainte de a-l face Senatul”, a spus Tariceanu, raspunzand unei antrebari a presei pe aceasta tema. Plenul Senatului a adoptat, marti, un proiect de lege initiat de PDL care prevede anularea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule si restituirea sumelor ancasate din aceasta taxa auto, an termen de 90 de zile de la depunerea solicitarii. Propunerea legislativa privind modificarea Legii nr.571/2003, Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare a fost adoptata cu 45 de voturi apentru”, 6 voturi aampotriva” si o abtinere, an favoarea acestuia votand senatorii PSD, PC si PDL. Legea are ca obiect de reglementare modificarea Codului Fiscal, sens an care initiatorii – grupurile parlamentare PDL din Senat si Camera Deputatilor – propun abrogarea articolelor din lege referitoare la taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule precum si restituirea sumelor ancasate din aceste taxe speciale. Plenul Senatului a adoptat si un amendament venit din partea Comisiei economice, potrivit caruia Ministerul Economiei si Finantelor este obligat sa restituie persoanelor fizice si juridice andreptatite sumele ancasate prin taxele speciale pentru autoturisme si autovehicule, an termen de 90 de zile de la depunerea de catre acestea a solicitarii. Astfel, an termen de 30 de zile de la data intrarii an vigoare a legii, Ministerul Economiei si Finantelor va elabora si va supune spre adoptare Guvernului normele metodologice de punere an aplicare a prevederilor.
Tratament discriminatoriu
Initiatorii proiectului de lege mentioneaza an expunerea de motive ca introducerea acestei taxe speciale contravine Tratatului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, nivelul taxei aeste unul foarte ridicat, devenind o povara fiscala exagerata pe care cetatenii trebuie sa o suporte la achizitionarea autoturismelor”, iar introducerea acestei taxe creeaza un tratament discriminatoriu antre competitorii de pe piata auto romaneasca. an plus, initiatorii mentioneaza ca renuntarea la aceasta taxa nu atrage dezechilibre majore an bugetul de stat, astfel ca impactul financiar este unul redus, conform proiectului de buget pe anul 2008 sumele prevazute a se ancasa fiind de 600.800.000 lei. Punctul de vedere al Guvernului a fost de respingere a initiativei legislative, motivatia reprezentantului Executivului fiind ca aintroducerea taxei speciale a fost efectul eliminarii sistemului de accizare, la care se adauga masurile privind protectia mediului”. an plus, Guvernul a aratat ca, potrivit Comisiei Europene, Romania practica o taxare excesiva a masinilor vechi din alte state membre, iar CE a solicitat Bucurestiului anlocuirea acestei taxe si nu eliminarea ei. Senatul este prima Camera sesizata, forul decizional an privinta acestui act normativ fiind Camera Deputatilor. Guvernul a aprobat, an luna aprilie, ordonanta de urgenta prin care este introdusa taxa de poluare auto, calculata an functie de datele tehnice ale fiecarei masini an parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, acesta urmand sa anlocuiasca taxa de prima anmatriculare aflata an vigoare. Proiectul prevede ca statul va restitui diferenta de taxa auto rezultata din suma platita potrivit reglementarilor din Codul Fiscal si noua taxa de poluare auto.
Scris de Dsa
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.