La 9 Mai se sarbatoreste Ziua Europei. 2008 este Anul European al Dialogului Intercultural. Si cand te gandesti ca avem astazi atatea posibilitati de dialog si nu le folosim! aCercurile cunostintelor noastre se intretaie. Elipsele alcatuiesc teritoriul comun pe care il cultiva fiecare si din ale carui roade se infrupta toti: cultura”, scria Mircea Eliade.
Promovarea drepturilor, intereselor economice si protejarea sanatatii consumatorilor reprezinta valori esentiale ale Uniunii Europene reflectate in legislatia comunitara. Protectia consumatorilor, a intereselor si a sigurantei lor reprezinta o parte esentiala a obiectivului general al UE, acela de a imbunatati calitatea vietii tuturor europenilor. Fara indoiala, clientii, consumatorii sunt foarte importanti. In UE sunt peste 490 milioane de consumatori. Calitatea de membru al UE asigura un nivel mai ridicat de protectie pentru consumatori. Din acest motiv au fost elaborate si difuzate cele Zece principii fundamentale care privesc modul in care UE ne protejeaza in calitate de consumator, indiferent din ce tara membra facem parte. Aceste principii sunt: aCumpara orice doresti de unde doresti”, aDaca nu functioneaza, trimite-l inapoi”, aStandarde ridicate pentru alimente si bunuri destinate consumatorilor”, aStii ce mananci”, „Contracte corecte pentru consumatori”, „Uneori consumatorii se pot razgandi”, aEste mai usor sa compari preturile”, „Consumatorii sa nu fie indusi in eroare”, „Protectie in timpul vacantelor”, aRezolvare efectiva pentru litigiile transfrontaliere”. Aceste principii de baza ale protectiei consumatorilor europeni reprezinta drepturile minime de protectie care trebuie sa existe in toate tarile membre.
Unul dintre proiectele UE de formare a formatorilor pentru educarea consumatorilor adulti intitulat aDolceta” se refera la finantele si drepturile consumatorilor ca fiind chestiuni esentiale in viata noastra. Prin faptul ca la nivel european se pune problema educarii consumatorilor si ca teme noi precum afinantele consumatorului” sau aeducatia consumului” se afla pe agenda oficialilor europeni putem avea o oarecare speranta ca noi, consumatorii, suntem luati in seama.
Consumatorul european e client european. Repet de cate ori am prilejul acest lucru. Comert fara clienti nu exista. Turism fara clienti nu exista. scoli si universitati fara clienti nu exista, Primarii fara cetateni-clienti nu exista. Clientii aleg, accepta, refuza, platesc, judeca, lauda, reclama produsele sau serviciile. Deci, noi, clientii, suntem importanti. La fel si bunastarea noastra.
Insomniferul de marti
aCultura e ca dulceata: cu cat mai putin ai, cu atat o etalezi mai mult.” (E. Herriot)Scris de Prof.univ.dr. Viorica Paraschivescu
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.