15 noiembrie 2024

Cu 130 km/h pe autostrazile utopice ale Bacaului

A devenit deja obisnuinta ca planurile viitoarelor autostrazi ce vor strabate România sa se schimbe aproape de la zi la zi, in functie de interesele electorale si declaratiile politicienilor.

Iata ca, mai nou, Guvernul a dat publicitatii un nou plan, care promite ca peste zece ani sa putem goni cu masina, cu 130 km/h, de la Nadlac la Constanta, de la Bucuresti la Suceava sau de la Bacau la Brasov. Bacaul este bine ancorat in acest plan si, daca nu ar fi vorba doar despre promisiuni politicianiste, zona noastra va avea un atu important pentru dezvoltare, prin intermediul acestor legaturi rapide cu restul tarii.



Astfel, in urmatorul deceniu va exista o autostrada de la nord la sud, pe ruta Suceava-Bacau-Bucuresti-Alexandria, precum si ramificatii care pornesc de la aceasta ruta principala. De asemenea, Bacaul apare in capatul rutei ce porneste de la Buzau si trece prin Focsani. Intr-o alta etapa, tot din viitorul deceniu, apare si constructia autostrazii Bacau-Roman.

Nu in ultimul rând, de la Bacau va pleca ruta spre Brasov. Deocamdata, Bacaul ar urma sa aiba o sosea de centura, al carei constructor abia a fost desemnat de autoritati, dar totodata contestat de ceilalti participanti la licitatie.

Bani europeni pe drumuri românesti

Planurile decadei urmatoare prevad si o autostrada ce va traversa România de la vest la est, pe ruta Nadlac-Constanta, atât pe traseul Nadlac-Sibiu-Brasov-Bucuresti-Constanta, cât si pe traseul Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta. O alta ruta va strabate Muntenia si Oltenia, de la Bucuresti la Craiova, cu o ramificatie spre Nadlac si iesire in Ungaria.

Alte autostrazi ce ar urma sa fie gata pâna în 2023 sunt Bors-Oradea- Cluj-Napoca-Brasov, Târgu Mures-Iasi, Buzau-Focsani-Bacau, respectiv Buzau-Focsani-Galati-Braila.

De asemenea, va exista o autostrada care va lega Oltenia, între Râmnicu Vâlcea, Târgu Jiu si Drobeta Turnu Severin.
Din cele 3 miliarde de euro puse la dispozitie de Uniunea Europeana prin fonduri de coeziune si instrumentul Connecting Europe Facility în perioada 2014-2020 vor fi finantate autostrazile Roman-Bacau, Craiova-Calafat, Bucuresti-Alexandria, Pitesti-Râmnicu Vâlcea, Ungheni-Iasi-Târgu Neamt si Roman-Bacau, în timp ce cele 1,8 miliarde de euro din fondurile de dezvoltare regionala vor fi folosite pentru constructia autostrazilor Sibiu-Brasov, respectiv Brasov-Bacau.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014