An de an, din bugetul local sau din fonduri europene au fost alocate sume importante pentru lucrari de modernizare, de largire a carosabilului, dar si de consolidare a structurii de rezistenta a multor strazi din Bacau, in functie de anumite criterii tehnice sau de alta natura, asupra carora nu insistam.
Indiferent de perioada, strazile centrale s-au bucurat permanent de o atentie aparte, fiind trecute pe lista de modernizare si reabilitare la intervale de care nu au avut parte strazi precum Miron Costin, Stefan cel Mare, Alecu Russo, I.L.Caragiale, Letea sau Milcov, ca sa luam doar câteva exemple. Un lucru este cert, indiferent când, cum si de ce au fost asfaltate unele strazi si altele nu, lucrarile au un termen de garantie, de care raspunde constructorul si beneficiarul.
Asfaltari fara numar, fara numar
Afirmatia de mai sus are suport argumentativ in faptul ca unele strazi au fost asfaltate, modernizate de mai multe ori in ultimii ani, acestea degradându-se extrem de repede, ajungând la starea initiala sau chiar mai proasta in termenul de garantie sau imediat dupa expirare. Un asemenea exemplu ar fi strada Banca Nationala.
Aceasta straduta, nu mai lunga de 300 de metri, a avut si are o intreaga istorie, daca ar fi sa luam in calcul numarul mare de semnale aparute in presa, incepând cu anii când primar a fost Ioan Iosif Liciu.
In ultimii ani, calea de rulare de care vorbim a avut o soarta mai buna, s-au turnat, succesiv, mai multe straturi de asfalt, mai gros sau mai subtire, pe ici pe colo au fost reparate si trotuarele. Munca in zadar: de fiecare data asfaltul a fost distrus. Asa este si acum, dupa ultima asfaltare: gaurita, crapata, peticita recent, denivelata.
“Pe strada Banca Nationala au fost executate lucrari de asfaltare in anul 2010: covor asfaltic din straturi bituminoase, la rece, din mixturi asfaltice pe baza de emulsie cationica. Executant a fost SC Bitunova SRL Bucuresti, cea care a câstigat licitatia. Garantia acordata lucrarii a fost de 2 ani, iar valoarea s-a ridicat la 91.050,00 lei. Tehnologia pentru executia covoarelor din straturi bituminoase a respectat legislatia si normativele in vigoare.”
Ionut Tomescu, purtator de cuvânt al Primariei Bacau
Practica generala si generalizata
Nu avem motive sa nu fim de acord cu pozitia Primariei, insa, in Bacau, a devenit practica generala, pe aproape toate strazile care au beneficiat de un covor de asfalt, imediat intervin, cum a fost si cazul strazii Bancii, alte societati care trec la executarea unor lucrari specifice.
Dupa nici trei luni de la receptie, de la un capat la altul strada a fost gaurita de o societate care detine retelele de gaz metan, a dat cu pikamerul zeci de gauri, din metru in metru, dupa care s-a turnat alt asfalt, care nu a mai facut priza cu cel original si, in niciun an, toata strada s-a deteriorat.
Inevitabil, apa, sarea si zapada si-au facut treaba, infiltrându-se pe la lucrarile de interventie. Aici a functionat principiul “unul incarca, doi descarca”. Strada Bancii nu este cea mai proasta strada din oras, dar, cu siguranta, va ajunge foarte repede.
Pacat, insa, de munca si bani, mai ales ca dobânda o platim noi, ca soferi si contribuabili. Sa nu-i uitam pe cei de la Ape, Canalizare, Telefoane, care intra si ei in ecuatie, taman dupa ce Primaria a turnat asfalt, la care se mai adauga, drept cauze, nerespectarea tehnologiei si a retetei asfaltului, traficul neadecvat, folosirea unor utilaje si materiale necorespunzatoare pe timpul iernii.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.