Preferința băcăuanilor față de carnea de pui rămâne cam la același nivel ca în anii trecuți, carnea de pui fiind nelipsită de pe mesele lor. Și asta în ciuda faptului că, de exemplu, în cei cinci ani de criză, prețul principalelor zece alimente din coșul de consum, printre care se numără și carnea de pui, a urcat cu 24 la sută.
De altfel, unele studii relevă că două treimi dintre locuitorii de la oraș din toată țara consumă zilnic carne de pui. Mai exact, consumul dintr-o lună este de trei kilograme de carne de pasăre. Preferința consumatorilor față de carnea de pui este dată de prețul mult mai accesibil, dar și de faptul că este un produs ceva mai sănătos.
Băcăuanii continuă să așeze carnea de pui în meniul săptămânal, chiar și în contextul extrem de sensibil al scandalului contaminării cărnii de pui cu salmonella. Lucru confirmat de altfel, de clienții care vizitează oricare dintre magazinele Agricola din Bacău.
„Am fost la mai multe magazine din centru, dar tot aici m-am întors, pentru că prețurile sunt cam aceleași peste tot, în schimb, am garanția că voi consuma produse sigure din punct de vedere sanitar-veterinar”, explică o clientă mai în vârstă. Cert este că populația din mediul urban nu a renunțat la consumul de carne de pui, indiferent de perioada din an.
„Majoritatea clienților noștri sunt persoane în vârstă, care sunt la «regim», deci preferă mai mult carnea de pasăre, pui sau curcă, decât cea de porc. Asta pentru că, spun ei, este mai «ușoară», organismul o asimilează mult mai ușor”, explică șefa magazinului din centru al Agricola. De altfel, dintr-un singur pui, gospodinele pot prepara cel puțin trei feluri de mâncare: ciorbă, tocăniță și, pentru zilele de duminică, savuroasa friptură din pulpe. Însă, cel mai apreciat de consumatori rămâne pieptul de pasăre, care se poate transforma la fel de ușor în șnițele.
Altminteri, opțiunea consumatorilor pentru carnea de pui este reflectată și de cifrele pe primele trei trimestre ale Agricola Bacău, unul dintre cei mai importanți producători din țară. Astfel, afacerile companiei băcăuane au crescut, în perioada analizată, cu 5 la sută, ajungând în prezent la circa 280,888 milioane de lei. Numai la carnea de pui, vânzările au crescut cu 13 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.