In aceasta toamna, Flotila 95 Aeriana Bacau si-a intregit efectivele cu noi cadre. Militarii detasati la Escadrila 951 Aviatie Aer-Sol, sunt absolventi din promotiile anilor 2012 si 2013, ai unitatilor de invatamânt subordonate Ministerului Apararii Nationale (MApN). Piloti, ingineri sau maistri militari, noii veniti la Flotila 95 Aeriana Bacau, au pasiuni comune care se traduc intr-un singur cuvânt: aviatie.
Zece din noii veniti la Flotila 95 Aeriana Bacau au vorbit despre pasiunea lor si despre alegerea facuta. IAR 99 Soim si IAR 330 Puma Socat au fost vedetele scoase „in linie”, iar pilotii, maistrii militari si inginerii le-au facut prezentarile. Sublocotenentul Sandra Stefanescu, slt. Romina Mirza si slt. Cosmin Gaman sunt piloti, absolventi de Academie si se pregatesc in Bacau sa zboare pe IAR 99 Soim. Slt. Stefanescu vine de la Tg.Mures, slt. Mirza este din Cluj, iar slt. Gaman are norocul de a fi cel mai aproape de casa, fiind din orasul Comanesti – Bacau. Slt. George Ilie s-a nascut in judetul Galati si a ales sa devina inginer de aeronave.
„Sunt pasionat de tot ce inseamna electricitate – declara slt. Ilie – iar treaba mea este sa am grija de toate echipamentele de pe aeronava, alimentate electric. Responsabilitatea este mare, in conditiile in care avionul trebuie sa functioneze impecabil”. El spune ca face echipa cu maistrii militari, cei care dau OK-ul pentru zbor.
Echipa este completata de maistrul militar clasa a V-a, Andreea Baciu (specialitatea „celula – motor”), maistrul militar clasa a V-a, Radu Petian (specialitatea „motoare si aeronave de aviatie”), maistrul militar clasa a IV-a, Laura Negoita (specialitatea „avion motor”), slt. Carmina Chiuta, absolventa a Academiei Tehnice Militare, specializata pe armament, rachete si munitie de aviatie si sisteme de salvare. „Mai exact, ma ocup inarmarea elicopterelor, declara slt. Chiuta.
Este periculos desi armarea se face cu sigurantele puse, insa, munca mea este cât se poate de interesanta. Când am avut de ales specializarea, aici am avut locuri.” Printre „bobocii” promotiei 2013, se mai numara slt. Alexandru Dumitru si maistrul militar clasa a IV-a, Alexandru Nichelciuc. Pentru piloti, cursul de trecere pe aeronave este de 20 de zile, iar pentru ingineri si maistri militari, cursul este de 45 de zile. Majoritatea celor nominalizati au declarat ca vor sa ramâna in Bacau, sa zboare sau sa capete experienta in domeniile pentru care se pregatesc.
Au decis sa se faca piloti militari, in excursie
Slt. Sandra Stefanescu povesteste ca s-a hotarât sa se faca pilot militar, la 16 ani, pe când era eleva la un liceu cu profil pedagogic.
„Eram spectator la un miting de aviatie, in Budapesta, când, fascinata de ceea ce vedeam, am avut o sclipire de moment. Atunci am stiut ca vreau sa ma fac pilot militar.”
slt. Sandra Stefanescu
In primul an de Academie, Sandra a cunoscut-o pe Romina Mirza. Au fost colege de camera, iar de atunci au devenit nedespartite. Colege de camera sunt inclusiv in Bacau, iar faptul ca ambele zboara cu IAR 99 Soim, le ajuta sa vada plusurile sau minusurile din pregatirea de zi cu zi. Slt. Romina Mirza stia inca de la 14 ani ca va avea o cariera militara, atunci când s-a inscris la Colegiul Militar „Mihai Viteazu” din Alba Iulia.
A decis ca se va face pilot dupa ce a fost intr-o excursie de studii la Boboc. Pâna acum, parintii nu au vazut-o zburând, insa, la implinirea a 25 de ani de casnicie, Romina le-a facut cadou un zbor cu avionul Cessna.
„Am vrut sa cunoasca si ei senzatia pe care o ai atunci când zbori – declara slt. Mirza – iar reactia lor a fost pe masura asteptarilor. Desi am plecat de acasa la 14 ani, familia ramâne sfânta pentru mine”.
In ceea ce-l priveste pe bacauanul Cosmin Gaman, el spune ca de mic a vrut sa zboare cu avionul si a transformat visul in realitate. „Stiam ca am sa ma fac pompier sau pilot – spune slt. Gaman. Am ales sa devin pilot de supersonic pentru ca zborul cu avionul mi se pare mai elegant”.