Licitatia pentru construirea variantei ocolitoare a Bacaului, asa-zisa „sosea de centura”, dureaza mai mult decât sperau autoritatile si companiile.
Pentru unii, asta inseamna nervi intinsi la maximum, pentru ca exista interese si pentru ca de forta companiei care va câstiga va depinde reusita acestei importante investitii. La licitatie s-au inscris zece firme, intre care si doua autohtone, situate, de altfel, pe primele doua locuri cu cele mai mici preturi: SA&PE Construct SRL (303,9 milioane de lei), care are in spate UMB Spedition a lui Dorinel Umbrarescu, si PA&CO International (353,2 milioane de lei) a lui Costel Casuneanu.
Pe locul trei s-a clasat Eko Insaat Ve Tic AS din Turcia, cu 393,8 milioane de lei. Licitatia trebuia sa dureze 52 de zile, dar au trecut 190 de zile.
Dragos Benea, presedintele CJ Bacau, afirma, pe 11 octombrie, ca in doua-trei zile Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din România (CNADR) va anunta cine a câstigat licitatia. Asta insemna 14-15 octombrie.
Marti, 29 octombrie, pe site-ul companiei, lucrarea „Constructia Variantei de Ocolire Bacau” se afla inca la rubrica „Proceduri in curs de derulare”.
In categoria „Proceduri finalizate”, ultima investitie inscrisa apartine DRDP Iasi si se refera la asfaltari. Nici pe SEAP, soseaua de centura a Bacaului nu apare atribuita.
Unele surse sustin ca a fost declarata câstigatoare firma turceasca, altele, ca cea a lui Casuneanu.
Exista specialisti care cred ca procedura se va incheia pe 10 decembrie. Oficialii se feresc sa faca presupuneri, precizând doar ca asteapta cu nerabdare rezultatul si ca s-ar bucura ca lucrarile sa inceapa cât mai repede.
“In acest moment, lucrarea nu a fost atribuita. Asteptam rezultatul oficial al licitatiei. Eu as dori foarte mult sa câstige o firma din România, cu atât mai mult din Bacau. Sper ca rezultatul sa nu fie contestat si lucrarile sa inceapa cât mai repede. Oricine ar câstiga, important e ca soseaua de centura se va face!”
Dragos Benea, presedintele CJ Bacau
“Asteptam desemnarea câstigatorului, un pas foarte important pentru ca acest proiect sa demareze cât mai repede. Am incredere ca toti cei implicati vor da dovada de buna credinta si profesionalism.”
Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacau
Varianta de ocolire a Bacaului va costa 267 de milioane de euro si va face parte din Autostrada Moldova. Traseul principal (N. Balcescu – Bagdan Voda-Saucesti) va avea 18 km. Al doilea segment are 2 km, pleaca din Saucesti si se inteapa in DN 15 la Hemeiusi, iar al treilea, de 7,4 km, porneste din Luizi Calugara (DN 11), trece pe la vest de Aeroport si iese lânga Centrul de Afaceri.