Interviu cu Gabriela Mazilu, directorul Centrului Judetean Bacau al APIA
Gabriela Mazilu, directorul CJ APIA Bacau, a marcat, saptamâna aceasta, doua evenimente: si-a sarbatorit ziua de nastere si a implinit sapte luni de când se afla la conducerea institutiei. La ceas de bilant, Gabriela Mazilu ne-a destainut cum a fost inceputul, dar si ce proiecte are pentru 2014.
– A trecut o jumatate de an de când sunteti director al APIA Bacau. Cum ati gasit aceasta institutie si ce s-a intâmplat in aceasta perioada?
– Pentru mine a fost o provocare, ca si celelalte functii de conducere pe care le-am avut. Nu eram chiar in afara sistemului pentru ca prima mea intâlnire cu Ministerul Agriculturii a fost la finalul lui 2005, când am avut, pe cabinetul de expertiza contabila, un contract de prestari servicii cu Camera de Consultanta Agricola. In 2006, am intrat pe un post de executie la FEADR, fostul SAPARD, iar din 6 martie am avut decizia de numire la CJ APIA, in urma unui concurs. Din pacate, din aprilie am ramas fara director adjunct si incerc, impreuna cu echipa, sa trec peste perioada de adaptare. E destul de greu, rezistenta la schimbare exista, dar eu imi pun sperantele in faptul ca toti avem un obiectiv comun, bunul mers al institutiei, si ca lucrurile incep sa intre pe fagasul normal.
– Printre primele lucruri pe care le-ati facut a fost mutarea APIA in locul Camerei Agricole.
– Am venit in plina campanie de depunere a cererilor la caprine-ovine si am incercat sa asigur un flux, dar nu am reusit in totalitate din cauza ca APIA era la etajul II si in aceeasi cladire functionau inca doua institutii. Am identificat acest spatiu, am gasit intelegere la prefectul judetului, caruia i-am prezentat situatia, apoi m-au sprijinit si ceilalti directori, care au acceptat sa facem schimbul. Acum, serviciul care are relatie directa cu circa 2.000-3.000, chiar si 5.000 de beneficiari in campanie, e situat la parter.
– Ce schimbari ati mai facut in aceste luni?
– Eu zic ca incerc sa implementez un alt tip de management in institutie, un management democratic, in care sa fie implicata toata echipa pentru ca un lider fara echipa nu poate avea rezultate. Sigur, incerc, pe cât e posibil cu acest buget de criza, sa vin in intâmpinarea colegilor si sa imbunatatesc mediul de lucru.
– Cum arata viitorul?
– Un obiectiv pe care mi l-am propus si sper sa-l finalizez pâna pe 15 octombrie e deschiderea Centrului Local Vultureni, acolo unde trebuie sa depuna cereri circa 2.500 de fermieri doar pe SAPS. Acestia se deplaseaza, acum, la Podu Turcului din cauza ca centrul exista doar scriptic. Am identificat o locatie, fosta Casa a Specialistului, si sper ca in curând sa ne mutam. E util si pentru beneficiari, si pentru angajati, care acum parcurg 50 km pâna la Podu Turcului.
– Vor fi noutati si in 2014?
– Da, vor fi. Din pacate CJ APIA nu a beneficiat, de când functioneaza, de nicio constructie. E absolut necesar un sediu nou in Moinesti. Terenul exista si incercam sa identificam resurse, inca nu am reusit, dar nu abandonam. In zona sunt, numai pe SAPS, circa 6.500 de fermieri, iar spatiul e foarte mic. Sper ca având sprijinul primarului din Moinesti, al senatorului Luchian si al deputatului Palar sa reusim. Eu incerc sa fac lobby pe lânga parlamentarii nostri. E datoria mea sa-i informez si a lor ne sustina pentru ca e vorba de interesul comunitatii.
– Legat de APIA, va mai doriti ceva?
– In plan profesional, imi doresc sa armonizam relatiile si toata lumea sa inteleaga ca directorul Mazilu e efemer. In general, functiile de conducere sunt trecatoare. Dar, ca si in celelalte institutii, mi-am propus sa nu fac figuratie, ci pur si simplu sa ma implic si sa las ceva in urma mea.
– Va sprijina familia?
– In primul rând familia! Fara sa am alaturi familia nu as fi rezistat si nu as fi putut sa ajung la acest nivel, daca tot vorbim de un bilant. Intotdeauna e loc de mai bine, mai am proiecte personale pe care vreau sa le realizez, dar pot sa ma declar multumita. Insa, repet, fara sprijinul familiei nu as fi reusit.
Gabriela Mazilu este economist, expert contabil, stagiar in anul II la Camera Auditorilor Financiari, stagiar II la Uniunea Practicienilor in Insolventa, membru CECAR si UNEAR, doctorand la Universitatea Tehnica a Moldovei si are un master MBA la Universitatea „Gh. Asachi” Iasi.