Prezent la sedinta Comisiei de Dialog Social (CDS), Calin Constantin, liderul sindicatului „Feroviarul”, a prezentat in fata prefectului Claudiu Serban si a celorlalti membri ai CDS problemele privind finantarea si reorganizarea CFR.
„Subfinantarea sistematica a sectorului feroviar românesc a generat degradarea generala a transportului pe cale ferata din România”, a explicat el, adaugând ca CFR a ajuns intr-o situatie critica din cauza lipsei resurselor. Referindu-se la Statia CFR Bacau, Calin a facut referire la „degradarea continua a cladirilor si instalatiilor de siguranta circulatiei” si a pasajului subteran care a ajuns „impracticabil”.
Liderul sindicatului „Feroviarul” a afirmat ca pierderile CFR „nu sunt cauzate de ineficienta salariatilor”, ci de lipsa investitiilor. Prin urmare, solicita alocarea fondurilor necesare, stoparea reorganizarii, redobânirea drepturilor pierdute etc. Marin Mironeasa, liderul UGIR 1903 Bacau, a afirmat ca „transportul rutier a distrus transportul feroviar”, ca pe sosele circula microbuze care nu ar trebui autorizate si ca „ne-am indepartat de modelul european”, in care ponderea o reprezinta transportul feroviar.
„In toate statele civilizate, caile ferate sunt subventionate”, a intervenit si Gh. Huluta, liderul CNSRL. Gh. Popoiag, seful Statiei CFR Bacau, a afirmat ca in urma cu cinci ani avea, la programul de dimineata, 100 de oameni, iar acum are 7-8. „Cu ei fac intretinere, tot cu ei fac exploatare!” El a vorbit despre distrugerea sinelor si a instalatiilor, adresând un apel disperat prefectului judetului: „Va rugam sa ne ajutati sa stopam furturile! Se fura si in municipiu, si peste tot!”
Drept raspuns, Claudiu Serban l-a asigurat ca se va implica in intensificarea controalelor efectuate de jandarmi si politisti si a actiunilor de patrulare in zona caii ferate.
Sindicatul „Feroviarul” afirma ca situatia CFR are drept cauze nealocarea sumelor bugetare – 850 de milioane de lei – necesare activitatii de mentenanta a infrastructurii care sa permita mentinerea in parametrii tehnici proiectati si circulatia trenurilor in siguranta, nealocarea sumelor prevazute in acordul cu BERD privind investitii de 150 de milioane de lei, nealocarea resurselor de la buget pentru reabilitarea infrastructurii si neplata prestatiilor efectuate de CFR Calatori catre cei care beneficiaza de subventii si acumularea de datorii catre furnizori.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.