Dupa esecul cu Blue Aero, Aeroportul din Bacau ar putea avea o noua sansa de dezvoltare in perioada anilor 2014-2020, odata cu procesul de regionalizare. Regionalizarea va impune aparitia aeroporturilor regionale si adoptarea unor politici de transport comune pentru aeroporturile din anumite zone ale tarii, altfel va fi dificil pentru acestea sa atraga fonduri europene, dupa cum a declarat Marian Buica, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
“Aeroporturile au fost descentralizate, dar am constatat ca odata cu aparitia regiunilor aeroporturile sunt în situatia ca trebuie sa fuzioneze. Daca aeroporturile din aceeasi regiune nu vor colabora va fi foarte greu sa atraga fonduri europene si ajutoare de la UE pentru dezvoltare. Trebuie sa se lase la o parte orgoliile si sa se decida ce aeroport va fi regional”, a mai spus Buica.
Intr-o conferinta de presa desfasurata ieri, Andrei Paraschivescu, prim-vicepresedinte al PDL Bacau, a apreciat ca Bacaul nu trebuie sa rateze aceasta noua sansa de a avea un aeroport modern, cu statut regional. “Bacaul are atuuri importante, printre care pozitionarea in centrul Moldovei. Daca, probabil, capitala regiunii va fi la Iasi, iar aeroportul la Bacau, se va dezvolta si o infrastructura rutiera. Aeroportul ar atrage aici si investitii importante. Acum este momentul ca toti cei responsabili sa se lupte pentru Bacau”, a declarat Paraschivescu.
În ceea ce priveste fondurile europene de care aeroporturile pot beneficia, oficialii români spun ca acestea vor avea la dispozitie atât banii din programele care vizeaza domeniul transporturilor, cât si cele pentru dezvoltare regionala. Aeroporturile din România au nevoie, în urmatorii zece ani, de cel putin 200-300 de milioane de euro pentru investitii în piste noi, terminale si infrastructura. Noua varianta de regionalizare are 10 unitati teritorial-administrative.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.