Din luna mai in spitale si celelalte unitati care asigura asistenta medicala vor fi instituite reguli si mai stricte referitoare la sanatatea si securitatea in munca a personalului medico-sanitar. In acest sens, Ministerul Muncii a elaborat un proiect de act normativ privind „cerintele minime pentru prevenirea ranirilor provocate de obiecte ascutite in activitatea din sectorul spitalicesc si al asistentei medicale”. Conducerile unitatilor medicale vizate vor trebui sa evalueze riscurile infectarii din pricina ranirilor cu ace, scalpele, echipamente de suturare etc., sa le previna, sa formeze profesional angajatii, sa-i informeze si sa-i sensibilizeze asupra pericolelor de la locul de munca. In plus, vor avea obligatia sa reduca, pe cât posibil, obiectele medicale ascutite si sa procure altele mai sigure, precum si sa interzica personalului sanitar recapisonarea acelor de unica folosinta. Totodata, vor trebui sa asigure dispozitive de eliminare si containere sigure, marcate corespunzator, de depozitare a acelor utilizate si a obiectelor uzate. Angajatul, la rândul lui, va trebui sa raporteze orice ranire cu un obiect ascutit, de la locul de munca. Unitatile medicale amintite vor trebui sa inregistreze incidentele de aceasta natura, sa investigheze circumstantele si cauzele producerii lor si sa ia masuri pentru prevenirea altora. Si aceasta deoarece „ranile provocate de ace si de alte instrumente ascutite reprezinta unul dintre riscurile cele mai comune si mai serioase pentru lucratorii din sectorul asistentei medicale” si determina „un cost ridicat pentru sistemul de sanatate si social, in general”. Leziunile si intepaturile suferite astfel pot duce la boli grave precum hepatita virala sau infectia HIV/SIDA. De aceea, daca obiectul ascutit care l-a ranit pe angajat l-ar putea expune unui agent biologic, conducerea unitatii medicale va trebui sa faca o investigare etiologica, sa asigure profilaxia si sa aiba grija ca tratamentul recomandat de medicul specialist sa fie pus la dispozitia lucratorului. Cei care nu vor respecta toate aceste norme vor fi sanctionati de catre inspectorii sanitari. Noile reglementari vor intra in vigoare in data de 11 mai 2013.