Dupa luni intregi in care a functionat fara administrator, groapa de gunoi a Bacaului are un administrator temporar. Directia de Servicii Publice a Primariei a preluat aceasta sarcina, dar nu va putea sa se ocupe de ea mai mult de 12 luni, dupa cum au convenit consilierii locali la sedinta de miercuri.
Consilierii locali au aprobat in sedinta din luna noiembrie delegarea temporara a administrarii gropii de gunoi a Bacaului catre Directia de Servicii Publice din aparatul de specialitate al Primariei Bacau. Procedura de achizitie publica pentru desemnarea operatorului depozitului de deseuri a fost lansata abia in luna iulie a acestui an, desi inca de la inceputul lui 2011, municipalitatea trebuia sa caute un administrator pentru groapa. In lipsa acestuia, deseurile au fost depozitate pe teren, fara a respecta vreo norma impusa de autoritatile de mediu si cu o serie de consecinte negative pentru locuitorii din apropiere. Pentru ca licitatia treneaza, Primaria a venit cu un artificiu, delegand temporar administrarea gropii catre serviciul de specialitate.
Administrator temporar, doar 12 luni
La sedinta extraordinara de ieri, consilierii au aprobat o serie de modificari in textul initial al hotararii de Consiliu Local. "A fost o completare a unei hotarari dintr-o sedinta anterioara, dupa cerintele pe care le-a formulat Autoritatea de Reglementare in domeniul Serviciilor. Ei au facut niste precizari: ca in textul hotararii sa apara autorizarea provizorie, deci depozitarea sa se faca nu mai mult de 12 luni. Am fost obligati sa introducem aceste precizari in text", a explicat viceprimarul Roxana Mironescu. Consilierii mai au de aprobat si lista drepturilor si obligatiilor ce revin Directiei de Servicii Publice, prin Regulamentul de organizare si functionare al institutiei.
Directia nu este insa licentiata pentru a presta servicii de administrare a depozitelor de gunoi. Cu toate acestea, 2012 este ultimul an de implementare a proiectului ISPA de construire a unei noi gropi de gunoi, iar delegarea temporara a administrarii acestui serviciu s-a facut pentru a demonstra Comisiei Europene functionalitatea investitiei. Concesionarea serviciului de administrare a depozitului de deseuri se cifreaza, potrivit anuntului publicat pe situl de achizitii publice, la 68 de milioane lei (fara TVA). Procedura de achizitie publica este in plina desfasurare, spun autoritatile. "Luna aceasta, pana la final, speram sa incheiem licitatia care e in curs de desfasurare si sa avem un operator", a completat Mironescu. Castigatorul licitatiei va gestiona intreaga activitate din rampa de gunoi, statia de compostare, dar se va ocupa si de eliminarea deseurilor menajere/nepericuloase, respectiv eliminarea namolului.
Andreea Gavrila
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.