Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru construcția ultimului lot al Autostrăzii Pașcani – Suceava (A7). Contractul a fost atribuit antreprenorului român Spedition UMB, care va avea la dispoziție 2,86 miliarde de lei (fără TVA) și un termen de 30 de luni pentru finalizarea proiectului – din care 6 luni sunt alocate proiectării și 24 de luni execuției propriu-zise.
Lotul 2 al autostrăzii Pașcani – Suceava, cu o lungime de 29 km, va fi construit între Nodul Rutier Roșcani și estul municipiului Suceava, unde se va conecta cu tronsonul Suceava – Siret. Acest segment include realizarea a nu mai puțin de 44 de structuri, dintre care două sunt de o complexitate tehnică ridicată:
-
un pod peste Râul Siret și DJ208C, cu o lungime de 845,10 metri,
-
un pasaj peste calea ferată CF511, cu o lungime de 625,10 metri.
Pe traseul acestui lot vor fi amenajate trei noduri rutiere:
-
Nodul Roșcani, care va asigura conexiunea cu rețeaua rutieră existentă,
-
Nodul Dumbrăveni, la intersecția cu DJ 208B (Verești – Dumbrăveni),
-
Nodul Aeroport Suceava, care va asigura accesul spre Aeroportul Internațional Suceava și DN29, printr-un drum de legătură nou construit.
Contractul prevede, de asemenea, construirea a două spații de servicii și două parcări de scurtă durată, toate dotate cu infrastructura necesară pentru cel puțin 8 stații de încărcare a autoturismelor electrice, fiecare.
Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, iar contractul va putea fi semnat după expirarea termenului legal de 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații.
Odată cu finalizarea acestui segment, întreaga autostradă Pașcani – Suceava va avea o lungime de 62 de kilometri, contribuind semnificativ la îmbunătățirea conectivității regionale și naționale pe coridorul european TEN-T, parte din A7 – Autostrada Moldovei.