31 ianuarie 2025

Compania Națională de Investiții Rutiere solicită finanțare pentru studiul de fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a depus, ieri, aplicația de finanțare pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău. Finanțarea nerambursabilă este solicitată prin Programul Transport 2021 – 2027, a anunțat CNIR într-un comunicat de presă.

Obiectivul principal al proiectului este realizarea studiului de fezabilitate, incluzând activități conexe precum auditul de siguranță rutieră, studii geotehnice, topografice, arheologice și documentația de mediu. Acest demers reprezintă un pas esențial pentru stabilirea traseului final și estimarea costurilor pentru etapele ulterioare de proiectare și execuție.



Finanțarea proiectului

Solicitarea de finanțare a fost depusă la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, valoarea totală estimată a proiectului fiind de 97.082.000,32 lei (inclusiv TVA). Contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) este de 32.653.387,89 lei, reprezentând 40% din valoarea eligibilă a proiectului, în timp ce diferența de 64.428.612,43 lei va fi acoperită de la Bugetul de Stat al României.

Semnarea contractului de finanțare va avea loc după finalizarea etapelor de evaluare și selecție, conform prevederilor Ghidului Solicitantului pentru Programul Transport 2021 – 2027.

Stadiul actual al proiectului

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău are o valoare de 81 de milioane de lei și o durată de execuție de 24 de luni, calculată începând cu septembrie 2024. Firma contractantă, Consitrans S.R.L., este deja mobilizată pe teren, având cinci utilaje implicate în realizarea forajelor geotehnice în județul Covasna, în zona orașului Târgu Secuiesc. Până în prezent, au fost realizate peste 3.000 de metri liniari de foraje.

Importanța autostrăzii A13

Autostrada A13 Brașov – Bacău, cu o lungime de aproximativ 162 km, va asigura o conexiune esențială în infrastructura rutieră a României. Aceasta se va interconecta la vest cu viitoarea Autostradă Sibiu – Făgăraș – Brașov printr-un nod de mare viteză la Codlea și, la est, cu Autostrada Moldovei A7, într-un nod situat în zona Răcăciuni.

A13 face parte din coridorul de conectivitate „Carpatia” și este inclusă în Planul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2021 – 2030 al României. Această arteră strategică va contribui semnificativ la dezvoltarea economică și la fluidizarea traficului între regiunea centrală și estul țării.

Finalizarea studiului de fezabilitate va permite lansarea etapelor următoare pentru proiectarea și construcția acestei autostrăzi vitale pentru infrastructura națională



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img