Serviciul Public de Evidenta a Persoanelor din municipiul Bacau trece printr-o perioada extrem de aglomerata, chiar daca luna august (cand in general este suprasolicitat) a trecut. Unul din motive, sustine conducerea, este faptul ca cererile au ramas la fel de multe, in schimb numarul angajatilor s-a injumatatit.
La fel ca acum cativa ani, la Serviciul de Evidenta a Persoanelor bacauanii au ajuns sa se inscrie pe liste de asteptare si sa stea la coada inainte de ora 7 pentru a prinde un bon de ordine. Serviciul a fost extrem de aglomerat de la inceputul lunii septembrie, rastimp in care au fost preluate in jur de 2.500 de dosare. Numarul este mare, daca tinem cont de faptul ca in luna precenta, s-au eliberat circa 4.200 de carti de identitate. "Problema este ca am pierdut oameni din cauza salarizarii proaste din sistem. Numai anul trecut in august au plecat zece angajati, iar alti patru oameni anul acesta. Daca inainte avem la ghisee doi angajati, acum am trei ghisee, trei oameni", arata cms.sef Ion Prisecaru, seful serviciului. Din acest motiv, timpul de prelucrare a cererilor este mai mare. La aceasta se adauga si cazurile bacauanilor care uita sa completeze dosarul cu toate actele necesare si trebuie sa faca doua drumuri la acelasi ghiseu. "Ei lucreaza de mai multe ori. Odata pierd timpul explicandu-le oamenilor ce acte trebuie sa mai aduca, apoi ei revin si angajatul nostru ia munca de la inceput", mai spune seful serviciului.
Cozi de la 5 dimineata
Conducerea serviciului este constienta de faptul ca oamenii vin de la zeci de kilometri si se inscriu pe liste de asteptare pentru a prinde un bon de ordine. "Bonurile se epuizeaza intr-un sfert de ora de cand deschidem ghiseele. Este normal ca cei care ajung la ora 9 sa nu mai gaseasca bonuri", a adaugat Prisecaru. Intr-o zi cu program normal se elibereaza circa 120 de bonuri, iar miercurea, cand programul este pana la 18.30, se pot lua 150 de bonuri. Volumul de lucru este preluat de 16 angajati, potrivit organigramei. Dar acestia nu se ocupa doar de eliberarea cartilor de identitate, ci au de procesat si sentintele de divort, decesele sau nasterile, precum si alte adeverinte. Iar serviciul din Bacau preia cereri nu doar din municipiu, ci si de la bacauanii din cele 35 de comune arondate. Asadar, "oamenii trebuie sa inteleaga ca nu avem cu cine prelucra dosarele. Noi incercam pe cat posibil sa facem fata cererii", a conchis seful serviciului, Ion Prisecaru.
Linistea s-a mutat la "Pasapoarte"
De cealalta parte, angajatii de la Serviciul de Pasapoarte isi trag rasuflarea dupa o luna august in care volumul de lucru a crescut considerabil. "Din 16 septembrie am revenit la programul normal. Marti, de exemplu, am preluat 40 de cereri", a explicat subcms. Florentina Ciobanu, seful serviciului. In luna august, pe fondul revenirii stranierilor, s-au eliberat aproximativ 5.500 de pasapoarte.
Andreea Gavrila