În contextul unei creșteri generale a traficului aerian în România, Aeroportul Internațional Bacău încearcă să își consolideze poziția pe piața regională. Potrivit datelor oficiale, în al treilea trimestru al anului 2024, aeroporturile din România au înregistrat aproape 8 milioane de pasageri, cu 7,4% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut.
În perioada iulie-septembrie 2024, majoritatea pasagerilor din România, aproximativ 95%, au ales să călătorească pe rute externe. Această orientare către zborurile internaționale evidențiază cererea ridicată pentru destinații din străinătate, mai ales din zona Schengen, care a reprezentat 68% din totalul de aproape 8 milioane de pasageri. În același interval, aeroporturile din țară au găzduit 69.378 de mișcări aeronave și au transportat peste 12.800 de tone de marfă.
Deși Aeroportul Bacău a înregistrat o creștere a traficului față de anul precedent, rămâne semnificativ mai mic comparativ cu alte hub-uri importante, precum cele din București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași. Aceste aeroporturi au capacități superioare, atât în ceea ce privește terminalele, cât și infrastructura pistei, și beneficiază de un număr mai mare de zboruri internaționale, atrăgând astfel un flux mai mare de pasageri.
Aeroportul Bacău rămâne un punct de referință pentru regiunea Moldovei, în special pentru cei care călătoresc spre Italia, Marea Britanie și Spania, destinații preferate de comunitățile românești din străinătate. Totuși, spre deosebire de aeroporturile din București sau Cluj, acesta nu are un portofoliu diversificat de destinații și zboruri intercontinentale. Limitările legate de infrastructură și poziționarea sa geografică sunt factori care împiedică Aeroportul Bacău să atragă mai multe companii aeriene și să extindă numărul de rute.