În această imagine istorică, datată din 1933, vedem un grup de bărbați îmbrăcați elegant, pozând în fața unei locomotive impunătoare în Gara Bacău. Aceasta este o locomotivă de tip P8, recunoscută după numărul său, 230.085, afișat vizibil pe fața locomotivei.
Locomotivele P8 în România
Primele 18 locomotive ale liniei P8 au ajuns în România ca despăgubire de război după Primul Război Mondial. Aceste locomotive au fost inițial marcate cu numerele lor originale prusace, însă până în 1923 au primit numerele 230.036-53 conform noului sistem adoptat de CFR în 1920.
În aceeași perioadă, în anul 1920, CFR a comandat încă 75 de locomotive de acest tip din Germania, numerele alocate acestora fiind 230.001-035 și 230.054-093. Aceste locomotive erau echipate inițial cu iluminare cu kerosen și nu aveau frâne automate sau sisteme de încălzire cu ulei, acestea fiind adăugate ulterior. În 1926, CFR a achiziționat încă 18 locomotive de la Deutsche Reichsbahn (DR), consolidând astfel flota cu un total de 111 unități de tip P8.
Fotografia surprinde o scenă specifică epocii interbelice, când călătoria cu trenul era una dintre principalele modalități de transport pe distanțe lungi. Grupul de bărbați din imagine, îmbrăcați în paltoane lungi și pălării, reflectă moda timpului și probabil reprezintă oficiali sau ingineri care lucrează pentru CFR, alături de muncitori feroviari și alte persoane implicate în operarea trenurilor.
Locomotiva P8, un simbol al tehnologiei avansate pentru acea perioadă, a fost cunoscută pentru fiabilitatea și eficiența sa. Utilizarea acestor locomotive a contribuit semnificativ la modernizarea și extinderea rețelei feroviare românești, facilitând transportul de pasageri și marfă în toată țara.