23 noiembrie 2024

MEMORIA. DAC 48-36, camionul minier care transporta 27 de tone

În anii de după revoluția industrială românească, camioanele au jucat un rol esențial în dezvoltarea infrastructurii și industriei naționale. Un exemplu remarcabil este DAC 48-36. Acesta a fost primul camion minier din România care a folosit un motor V8 românesc, marcând un moment important în istoria vehiculelor grele din țară.

Cu o sarcină utilă de 27 de tone, DAC 48-36 s-a dovedit a fi extrem de practic pentru nevoile acelor vremuri. Conform Piata Auto, designul său funcțional, cu roți duble pe spate, a fost influențat de tendințele occidentale, evidențiind o abordare pragmatică și bine direcționată, fără experimente extravagante.



Cu o masă totală de peste 48 de tone, camionul măsura 7,6 metri în lungime, 3,67 metri în lățime și avea un ampatament de 3,6 metri.

Producția DAC 48-36 avea loc la uzina Mecanica Mârșa, iar camionul a fost unul dintre cele mai reușite și practice vehicule miniere românești.

DAC 48-36 a demonstrat că, după câteva încercări inițiale mai puțin perfecte, inginerii români au reușit să creeze un camion viabil pentru munca grea. Acesta nu numai că a fost un vehicul robust și fiabil, dar a și pus bazele pentru dezvoltarea ulterioară a industriei de vehicule grele din România.

 



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014