21 decembrie 2024

Ministrul Transporturilor pe Autostrada Moldovei. În ce stadiu se afla tronsoanele A7

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că lucrările la primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău avansează într-un ritm susținut, chiar și în perioada dificilă a iernii. Cu toate că condițiile meteorologice au impus unele restricții, constructorii au reluat activitățile pentru a respecta termenele de finalizare.

Pe primul lot, Dumbrava-Mizil, cu o lungime de 21 km, asocierea româno-italiană a atins un stadiu fizic de 43%, în timp ce pe Lotul 2, Mizil-Pietroasele, construit de o asociere româno-bulgară, lucrările au atins aproximativ 42%. Valoarea contractului pentru primul lot este de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), în timp ce pentru Lotul 2, aceasta este de 1,24 miliarde de lei (fără TVA).



Cu toate acestea, ministrul Grindeanu a subliniat necesitatea accelerării ritmului de lucru pe măsură ce condițiile meteorologice se vor îmbunătăți. Ambele loturi, cu o lungime totală de 49,35 km, au termen de finalizare în acest an.

Pe Lotul 3, Pietroasele-Municipiul Buzău, cu o lungime de 13,9 km, lucrările sunt programate să înceapă pe 1 martie 2023, având o asociere de constructori turci cu un buget de 1,09 miliarde de lei (fără TVA) și un termen de 20 de luni pentru finalizare.

Autostrada Moldovei, tronsonul dintre Ploiești și Pașcani, este finanțată prin Programul Național de Redresare și Reziliență (#PNRR), iar termenul limită pentru finalizarea lucrărilor este 2026.

De asemenea, au fost reluate lucrările și pe cele patru tronsoane ale autostrăzii Buzău-Focșani, secțiune a Autostrăzii Moldovei. Progresele fizice înregistrate până acum de constructorul român variază între 26% și 29% pe cele patru tronsoane. Potrivit contractelor, se preconizează finalizarea Tronsonului 1 (Buzău-Vadu Pașii, 4,6 km) și Tronsonului 4 (Mândrești-Munteni, 10,94 km) în acest an. Tronsoanele 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, 30,8 km) și 3 (Râmnicu Sărat-Munteni, 36,1 km) au termene contractuale de finalizare în 2025. Aceste patru tronsoane, finanțate prin #PNRR, au o valoare totală de 4,23 miliarde de lei (fără TVA).

Ministrul Grindeanu a subliniat că creșterea progresivă a ritmului de lucru va facilita deschiderea circulației pe cel puțin 10,94 km din această secțiune a Autostrăzii Moldovei în cursul acestui an.

Europarlamentarul Dragoș Benea a menționat că l-a însoțit pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o vizită pe Autostrada Moldovei, sectorul Buzău – Focșani, unde lucrările se desfășoară într-un ritm alert. Apreciind faptul că antreprenorul exploatează la maxim fereastra de oportunitate oferită de condițiile meteo favorabile, Benea evidențiază importanța acestui proiect.

A7 este considerată coloana vertebrală a Moldovei și reprezintă un exemplu de dezvoltare regională stimulată de fondurile europene. El subliniază seriozitatea autorităților județene vrâncene, conduse de prefectul Nicușor Halici, ca fiind garanția că proiectul va continua conform planului, extinzându-se către județul Bacău.

Obiectivul declarat al europarlamentarului Dragoș Benea este acela de a reduce decalajele dintre Moldova și celelalte regiuni ale țării, contribuind astfel la o creștere comună în cadrul Europei.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img