31 ianuarie 2025

Primăria Bacău se mută într-un spațiu sigur și modern, pus la dispoziție de CASA SA Bacau

CASA SA Bacău, companie cu obiect de activitate „administrare imobile”, a semnat un contract de închiriere a unor spații din „Clădirea albastră” cu Primăria Municipiului Bacău, după ce Consiliul Local a aprobat semnarea contractului cu o largă majoritate. Contractul semnat este public și poate fi consultat pe www.municipiulbacau.ro

 Ca urmare a solicitării publice a Primăriei, din martie 2023, pentru oferte de închiriere de imobile în orașul Bacău, CASA SA a transmis oferta de închiriere a spațiilor din str. Pictor Aman. Prețul corect, raportat la piața imobiliară locală, și facilitățile imobilului au determinat aprobarea ofertei de către Consiliul Local.



Contractul are o durată de trei ani și va permite Primăriei Bacău să își desfășoare activitatea într-un spațiu sigur, modern și modular, adaptat necesităților administrative. Prin extinderea suprafeței închiriate până la suprafața utilă de 6.000 de metri pătrați, autoritățile vor putea centraliza toate serviciile publice într-o singură locație accesibilă și sigură pentru toți băcăuanii.

Prin expertiză, actuala clădire a Primăriei a fost evaluată pentru determinarea gradului nominal de asigurare la solicitări seismice. Rezultatul evaluării a condus la încadrarea ei în clasa de risc seismic Rs I – clădire cu susceptibilitate de prăbușire totală sau parțială. 

Mutare în două etape 

Mutarea birourilor din actuala clădire a Primăriei și a sediilor serviciilor publice ale instituției se va face în două etape.

În prima etapă, acestea vor ocupa, în noua locație, o suprafață utilă de 2.628,80 mp, la etajele 4-7 ale clădirii.

În funcție de necesități – se arată în Hotărârea de Consiliu Local (HCL) -, va fi ocupată și restul de suprafață utilă, până la cei 6.000 mp. Mutarea în cea de a doua etapă trebuie făcută până pe 24 decembrie 2024.

Tot în HCL se mai arată că la expirarea perioadei de închiriere, în baza dreptului de preemțiune, cu aprobarea prealabilă a Consiliului Local se va exprima opțiunea de cumpărare a spațiului ofertat, în baza unei evaluări juste.

Conform contractului de închiriere deja semnat și intrat în vigoare nu permite locatarului să subînchirieze părți din spațiul de 6.000 mp.

Marius SAVIN, Director general al CASA SA: „Salutăm deciziile Primăriei și Consiliului Local, de a face pasul hotărâtor în mutarea sediului administrativ al orașului într-o clădire modernă și sigură. Prin parteneriatul nostru cu Primăria contribuim la susținerea dezvoltării orașului Bacău. Pe parcursul derulării contractului, punem la dispoziția Primăriei spații care respectă toate reglementările în vigoare. Angajații Primăriei și ai celorlalte servicii conexe vor putea lucra în același sediu, care beneficiază de un spațiu public generos pentru parcare, asigurând confortul vizitatorilor și facilitând accesul la serviciile administrative. De asemenea, clădirea dispune de o rampă care facilitează accesul persoanelor cu dizabilități. Prin urmare, contribuim la modernizarea serviciilor publice administrative din Bacău. Aprobarea contractului de către Consiliul Local subliniază nevoia urgentă a Primăriei de a se muta într-o locație potrivită, dar și faptul că spațiul oferit de CASA SA răspunde întru totul cerințelor unui sediu administrativ modern.”



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img