După cinci luni de la depunerea ofertelor pentru proiectarea Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se confruntă cu dificultăți în a desemna proiectantul, în ciuda asigurărilor anterioare că semnarea contractului va avea loc până în octombrie 2023, informează Economedia.ro.
La sfârșitul lunii mai 2023, au fost depuse doar trei oferte pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a promis într-un răspuns oficial la o interpelare că semnarea contractului va fi realizată până în octombrie 2023.
Cu toate acestea, pe 30 mai, la a treia licitație, CNAIR a primit trei oferte și a estimat desemnarea câștigătorului cel mai târziu pe 6 octombrie. Cu toate acestea, la o lună după termenul-limită, rezultatul nu a fost încă anunțat, iar licitația nu este nici suspendată, nici contestată pentru clarificări la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
De remarcat este faptul că a treia procedură de achiziție are un cost estimat între 77 și 91 de milioane de lei, cu o durată a contractului de 125 de luni, adică peste 10 ani. În plus față de studiul de fezabilitate de 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), precum și 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, inclusiv monitorizarea geotehnică.
De la Sibiu la Făgăraș, constructorul Makyol va avea responsabilitatea construirii tuturor celor 4 loturi, iar de la Făgăraș la Brașov, Search este la 80% din investigațiile geotehnice în cadrul contractului pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic, documentație care trebuie predată în 2024.
CNAIR a impus, de asemenea, proiectantului obligația de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE, asigurând astfel transparența și eficiența în desfășurarea activităților de foraj geotehnic.