Vineri, 20 octombrie, în cadrul Proiectului educațional: „SPUNE NU FENOMENULUI DE VIOLENȚĂ!”, inițiat de Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Lespezi, comuna Gârleni, prin consilier educativ, profesor Anamaria Domnina Gînju, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bacău, a avut loc prima activitate de lucru cu elevii claselor de gimnaziu, atelier intitulat: „Strategii pentru o clasă fără bullying”. Din cadrul Compartimentului de audiere și sprijin pentru reintegrarea socială, prevenire și combatere a violenței domestice, doamna psiholog Elena Nistor și doamna asistent social Marilena Hortensia Grădinaru, au abordat noțiunea fenomenului de bullying, explicându-le copiilor cele 5 faze ale procesului de bullying, precum: conflictele zilnice, începutul bullying-ului în etapa de explorare, escaladarea, excluderea și ieșirea. Programul de prevenție a vizat crearea un mediu sigur și pozitiv de învățare, prin reducerea problemelor de bullying existente între elevi, prevenirea apariției de noi dificultăți și dezvoltarea de relații pozitive între elevi. La activitate a participat și consilierul școlar din cadrul unitații de învățământ, doamna profesoară Doinița Ciobanu care i-a sprijinit pe elevi în identificarea comportamentelor incluse în umbrella bullyingului, dar și metodele prin care pot stopa aceste comportamente în funcție de poziția în care se află.
Școala joacă un rol important în viața cotidiană a copiilor noștri, fiind cheia pentru dezvoltarea cognitivă și sănătatea mintală și emoțională a elevilor. Preocupați de bunăstarea și siguranța elevilor, atelierul și-a propus să îi învețe pe copii să identifice și să își gestioneze sentimentele și experiențele negative, să recunoască tipurile de bullying, și totodată să încurajeze elevii să caute soluții efective în fața acestei provocări cotidiene, menționează în încheiere doamna coordonator pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare, prof. Anamaria Domnina Gînju.