Fiind membru în Comisia de Transporturi și Infrastructură, sunt în mod constant interesat să lucrez pentru îmbunătățirea legislației în domeniul siguranței rutiere și caut mereu ca prin fiecare nou proiect pe care îl depun să ajut la salvarea unor vieți.
O componentă extrem de importantă a siguranței rutiere o reprezintă pregătirea candidaților care vor obține permis de conducere auto, iar această realitate face ca rolul școlilor de șoferi să fie esențial. Pregătirea teoretică și practică pentru viitorii conducători auto în școlile de șoferi este la fel de importantă ca și educația dată copiilor în „ cei 7 ani de acasă ”.
Partidul REPER din care fac parte a depus în Parlament, încă de anul trecut o propunerea legislativă, pe care eu am inițiat-o privind separarea examenului auto teoretic de cel practic și oferă posibilitatea candidaților la obținerea permisului de conducere de a participa la examenul teoretic oriunde în țară. Separarea pregătirii teoretice de pregătirea practică va oferi posibilitatea elevului să înceapă efectiv pregătirea practică și după susținerea examenul de promovare a probei teoretice, cu condiția finalizării pregătirii teoretice, așa se procedează în majoritatea țărilor UE.
În multe situații, elevii se prezintă la traseu după luni de zile de la momentul când au condus ultima dată. În același timp, avem nevoie să eliminăm timpii foarte mari de așteptare de la promovarea examenului teoretic până la participarea la examenul practic. Unul dintre multiplele motivele pentru care tinerii conducători auto își pierd îndemânarea de a conduce preventiv este faptul că, din momentul în care sunt declarați admiși și până la participarea la proba practică a examenului, trec foarte multe zile.
Proiectul de lege propus de mine are un traseu destul de provocator în procesul de adoptare din Parlament. Din nefericire, există în continuare voci reprezentative din partea anumitor autorități responsabile, care se încăpățânează să înțeleagă că este nevoie să punem mai mult accent pe îmbunătățirea pregătirii cursanților, a normelor și metodologiei de concurs, prin creșterea rolului și responsabilității instructorilor auto în actul de pregătire al viitorilor participanți la trafic. Cred că este esențial să investim mai mult pentru ca nivelul de pregătire al examinatorilor să crească și să fie unitar și de asemenea creșterea calității profesionale a instructorilor trebuie să devină o prioritate.
Ca parte din viziunea privind modernizarea legislației în domeniul siguranței rutiere, noi în Partidul REPER considerăm că fără o viziune strategică pe termen mediu și lung care să includă în mod obligatoriu o modernizare a legislației în domeniul rutier vom continua să rămânem pe primele locuri în topurile accidentelor rutiere. Este nevoie de mai multă implicare din partea noastră și de mai multe măsuri coerente, pentru ca românii să se deplaseze în condiții de siguranță. Pentru mine, niciun preț nu e prea mare și indiferent de obstacole voi continua să lupt pentru ca România să nu mai fie în acest top al rușinii, care se termină cu drame.
Deputat Cristian Paul Ichim