Aeroportul Internațional „George Enescu” va fi finanțat de Consiliul Județean pentru a stabili legături rutiere cu capitala Republicii Moldova. Wizz Air ar putea lua în condiderare reluarea unor rute aeriene din Bacău spre diferite destinații europene, abandonate, în prezent, de companie.
La ședința convocată pentru data de joi, 17 august, consilierii județeni au aprobat, în unanimitate, acordarea a două scheme de ajutor de minimis pentru Aeroportul Internaţional „George Enescu” Bacău. Măsurile sunt complementare proiectului „Bacău Re-Connect”, prin care se încearcă restabilirea legăturilor aeriene ale Bacăului cu principalale orașe europene. Ideea a plecat de la realitatea că, în prezent, circa 30% – 40 % dintre vecinii de peste Prut apelează la serviciile aeroporturilor din Iași și din Suceava. Potrivit unor surse, zilnic, circa 400 de microbuze cu pasageri din Republica Moldova trec granița, prin vama de la Albița, pentru a ajunge la Iași.
Bani pentru continuarea proiectului „Bacău Re-Connect”
Practic, este vorba despre un ajutor de minimis în valoare de 70.000 euro, banii urmând a fi folosiți pentru transportul gratuit al pasagerilor de la gară la aeroport, achiziția unui sistem informatic de management al pasagerilor, precum și de echipamente necesare procesării pasagerilor prin operaţionalizarea ghișeelor proprii check-in, inclusiv finanțarea activităților de publicitate. Cea de-a doua subvenție este o schemă de ajutor de minimis individual pentru asigurarea conectivităţii rutiere Bacău- Chișinău. Prin acest ajutor financiar se urmărește creşterea conectivităţii cu Republica Moldova, în scopul măririi traficului și a numărului de destinaţii, la Aeroportul Internaţional „George Enescu” Bacău. „S-a identificat faptul că a crescut semnificativ numărul de cetăţeni ai Republicii Moldova care accesează servicii de transport aerian de pe teritoriul României, în urma deciziei unui operator aerian de a-și sista activitatea în Republica Moldova, din motive de securitate”, se arată în referatul de aprobare a hotărârii CJ. Bugetul total estimat al schemei de ajutor de minimis este de 40.000 euro, echivalent în lei. Practic, banii vor fi folosiți pentru „subvenţionarea cheltuielilor companiilor de transport rutier de persoane în vederea înfiinţării unei rute Chișinău – Bacău, optimizată în funcţie de graficul de zbor. Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de contravaloarea prestării serviciului de transport rutier de pasageri, care fac dovada unui bilet de avion cu plecare sosire Bacău, cu minim 3 frecvenţe pe săptămână, Bacău – Chişinău – Bacău.
Negocieri cu CFR pentru stabilirea unei conectivități feroviare nord-sud, până în gara din Bacău
„Subiectul care ține de conectivitatea cu Chișinăul este unul dintre cele cheie, condiționate de Wizz Air, pentru a veni la discuții serioase, la masa de negocieri. E în premieră, v-o spun dumneavoastră. Ei au spus, într-un mod foarte direct, că nu există intenția Wizz Air ca să revină pe piața din Republica Moldova, anul viitor, firește, din cauza războiului din Ucraina. În același timp, ne-au asigurat că, în momentul când avem pus la punct un concept legat de conectivitatea dintre Chișinău și Bacău, atunci vor reveni pentru discuții serioase la masa de negocieri”, a declarat Radu Bezniuc, directorul general interimar al Aeroportului din Bacău, prezent la ședința CJ. Acesta a mai arătat, în spijinul Bacăului, că din punctul de vedere al poziționării, municipiul are marele avantaj că stă foarte bine pe magistrala feroviară nord-sud. Prin urmare, în prezent, se derulează negocieri cu responsabilii de la CFR în vederea stabilirii unei conectivități până în gara din Bacău, de unde vor fi preluați, gratuit, pasagerii care vor să ajungă la aeroport.
Când se reiau cursele Wizz Air?
„Important este să validăm aceste idei. Lansarea conectivității directe spre Chișinău va fi corelată, obligatoriu, cu lansarea de către Wizzair și de către Aeroitalia a unor destinații noi, de interes prioritar pentru comunitatea din județul Bacău (…) Practic, noi vrem să generăm o piață nouă, astfel încât, după ce am lansat conectivitatea directă, să vină «privatul» care să susțină din banii proprii această conectivitate, astfel încât lumea să știe că există o cale de acces pe această rută. Respectiv, să stimulăm piața, pentru a veni, mai târziu, operatorii aerieni la noi”, a mai spus directorul general al Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău. Odată asigurată conectivitatea rutieră a Bacăului cu Chișinăul, Wizz Air va lua în calcul posibilitatea reluării unor curse aeriene din Bacău spre destinații spre care a zburat în trecut, cel mai probabil, orașe din UE unde locuiesc mulți băcăuani plecați la muncă. Discuții pe aceeași temă se poartă cu mai multe companii aeriene.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.