În ultimele zile, au existat numeroase plângeri cu privire la faptul că compania nu își plătește partenerii suma de bani cuvenită. Booking.com a răspuns printr-o declarație și a început să își achite datoriile. Cu toate acestea, multe afaceri, în special cele de tip familial, sunt încă în pericol, raportează dailynewshungary.com.
Primele rapoarte au apărut la sfârșitul lunii iulie cum că sume mari de bani nu au ajuns în conturile furnizorilor maghiari care au folosit Booking.com din cauza unei defecțiuni în procesul de plată. Furnizorul de servicii a finalizat mentenanța, dar nu a transferat banii către unitățile de cazare. Acest lucru a dus la inițierea unei proceduri de plângere împotriva către Autoritatea de Concurență din Ungaria (GVH).
Mai mulți furnizori de cazare ungari au declarat pentru Index.hu că nu au primit milioane de forinți de la Booking.com. Unul dintre ei a raportat chiar o întârziere de 5 milioane de HUF. Agenția de Turism din Ungaria (Magyar Turisztikai Ügynökség, MTÜ) a estimat într-un sondaj că aproximativ jumătate dintre furnizorii de cazare ungari ar putea fi afectați de neplata sumelor cuvenite.
Cazările private și alte tipuri de cazare, în special cele administrate de afaceri de tip familial, sunt cele mai afectate. Aproape jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj până acum se confruntă cu disfuncționalități, iar 80% se plâng că nu au primit până în prezent suma pentru cazare de la agenția de cazare.
„Este revoltător și inacceptabil ca într-un sector în care vânzările sunt acum în mare parte online, unul dintre jucătorii multinaționali dominanți să încerce să își impună dominația asupra afacerilor mici, amenințând mijloacele de trai ale miilor de familii. Mai mult, o face în plin sezon”, a declarat Zoltán Guller, președintele Consiliului de Administrație al MTÜ.
Majoritatea furnizorilor de cazare nu au primit încă plata.
Doar 15% dintre furnizorii de cazare maghiari au avut norocul să primească suma pentru cazare după o întârziere considerabilă. Aproape jumătate dintre respondenți s-au plâns și de faptul că termenul de plată se schimbă constant pe platformă.
Booking.com este una dintre cele mai mari platforme de rezervări de cazare la nivel global. Aceasta oferă utilizatorilor posibilitatea de a căuta și rezerva diverse tipuri de cazări, cum ar fi hoteluri, pensiuni, apartamente și case de vacanță, într-o gamă largă de destinații din întreaga lume. Prin intermediul platformei, utilizatorii pot compara prețurile, facilitățile și recenziile clienților pentru a alege opțiunea care se potrivește cel mai bine nevoilor lor de călătorie. Cu toate acestea, recentele probleme de plată raportate în legătură cu Booking.com au creat dificultăți pentru furnizorii de cazare din Ungaria.