28 noiembrie 2024
HomeActualitateFinal de Proiecte Județene la Școala „Iorga” Bacău

Final de Proiecte Județene la Școala „Iorga” Bacău

Activitățile extrașcolare sunt foarte importante pentru dezvoltarea armonioasă a copilului. Studiile de specialitate susțin că acestea ajută elevii la formarea unei atitudini pozitive față de învățare, aceștia au performanțe școlare mai ridicate, li se formează abilități practice diversificate, dar și strategii adecvate de rezolvare de probleme. Pe lângă toate acestea, activitățile extrașcolare acționează și asupra stimei de sine, iar sentimentul de împlinire este mult mai ridicat.



În anul școlar 2022-2023 Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Bacău a inițiat, organizat și implementat, în mediul online, două proiecte educaționale „Știu! Pot! Vreau! Reușesc!” și „Cartea, prietena mea”, Ediția a IV-a, cuprinse în CAEJ 2023 Bacău.

În cadrul Proiectului de dezvoltare emoțională, încă din 13 ianuarie s-a desfășurat în mediul online prima ediție a simpozionului „Pas cu pas câtre copii inteligenți emoțional”. Simpozionul și-a propus și a reușit să constituie un forum pentru schimbul de idei şi practici în dezvoltarea educației emoționale întrucât aceasta are un rol esențial în menținerea stării de sănătate mentală. 199 de lucrări de specialitate au fost prezentate de profesori din învățământul preuniversitar și universitar. Specialiști din Franța, Italia, Spania și România au prezentat problemele actuale ale emoției emoționale și noutățile din domeniul materialelor didactice necesare în procesul de predare–cercetare-învăţare a acesteia. Parteneri în proiect au fost: Inspectoratul Școlar Județean Bacău, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Asociația „Centrul Părinții Spun Prezent” și Biserica „Sfântul Dimitrie” Bacău. Organizatorii simpozionului, prof. Zavate Loredana-Nicoleta, prof. Ivan Celina Toni și prof. Gora Nicoleta-Luminița, sunt și coordonatorii cărții electronice „Pas cu pas câtre copii inteligenți emoțional” apărută la Editura Docucenter, Bacău. Colaboratorii: prof. Egarmin Ana Maria – inspector școlar general, ISJBacău, conf. univ. dr. Clipa Otilia, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, conf. univ. dr. Dughi Tiberiu Sandu, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, prof. Roșca Elena – inspector școlar de specialitate Învățământ preșcolar, ISJ Bacău, prof. Ștefan Mariana – inspector școlar de specialitate Învățământ preșcolar, ISJ Bacău, prof. dr. Droiman Oana Maria – inspector școlar de specialitate Științe socio-umane, ISJ Bacău, prof. Vornicu Ana Ioana, inspector școlar de specialitate Limba și literatura română, ISJ Bacău, prof. dr. Alexandrescu Adrian, inspector școlar de specialitate Religie, ISJ Bacău, prof. Sandu Ionela, inspector școlar de specialitate Arte, ISJ Bacău, prof. dr. Cojocaru Mihaela, președinte ASEF Bacău, Olteanu Victoria, președinte Asociația din Grijă pentru Copii, București, preot misionar Percă Mihai, Lourdes, Franța, prof. L.C.C.R. Loliceru Lucica, C.E.I.P. Ciudad del Mar, Torrevieja, Spania, prof. Onofrei Elena Beatrice, Universita Arte e nnuove Tecnologie, Roma, Italia, prof. Cristina Costea Oltea – director Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Bacău, prof. Popa Mihaiela Cezara – director adjunct Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Bacău. Referent științific al cărții a fost lect. univ. dr. Ioana Boghian, Universitatea Vasile Alecsandri” din Bacău.

„Exemplele de bune practici împărtăşite de către cadrele didactice acoperă o gamă largă de tipuri de activități şi discipline menite să dezvolte, la elevi, pe lângă inteligența emoțională – abilitatea de a percepe, evalua și controla propriile emoții şi de a înțelege, interpreta și răspunde la nevoile emoționale ale celor din jur –, şi o mulțime de alte dimensiuni care contribuie la formarea personalității în complexitatea sa: creativitate, curiozitate intelectuală, inventivitate; comunicare, negociere, cooperare, colaborare, lucrul în echipă; antreprenoriat, responsabilitate şi adaptabilitate; gândire critică, analitică şi sistemică, accesarea, administrarea, evaluarea, și crearea de informaţii în diverse forme și medii; adaptarea la diverse roluri şi sarcini, conduită empatică, deschiderea către şi acceptarea altor puncte de vedere; monitorizarea propriilor nevoi de înţelegere și învăţare, localizarea resurselor corespunzătoare, transferul cunoștinţelor dintr-un domeniu în altul; acţionarea în mod responsabil ţinând cont de interesele comunităţii; demonstrarea unui comportament etic în contexte legate de propria persoană, şcoală și comunitate”, a explicat lect. univ. dr. Ioana Boghian.

Toți participanții au primit cartea electronică și Adeverința de publicare

Proiectul „Cartea prietena mea” este o încercare de a repune în drepturi cartea, de a o aduce în atenția părinților și copiilor, de a contribui la redescoperirea lecturii ca o plăcere, o relaxare, un izvor de cunoaștere și visare fără de egal! Proiectul a promovat  conduita pozitivă a copilului spre literatură! Parteneri: Asociația „Centrul Părinții Spun Prezent”, Bacău și Biserica „Sfântul Dimitrie”, Bacău.

Concursul de creație „Cuvânt, copil, carte”, Ediția a IV – a, a urmărit stimularea imaginației și a creativității verbale și artistice a elevilor prin crearea de către aceștia a unor compoziții  pentru concursul desfășurat în mediul online pe  3 martie 2023. 52 de elevi din învățământul preșcolar și primar au participat la secțiunile de creație literară, iar 35 de elevi cu cerințe educașionale speciale au trimis lucările lor artistice pentru secțiunea dedicată lor. Organizatorii concursului, prof. Zavate Loredana-Nicoleta, prof. Cosma Irina-Mihaela și prof. Gora Nicoleta-Luminița, sunt și coordonatorii cărții electronice „Cuvânt, copil, carte” apărute la Editura Docucenter, Bacău. Referent științific a fost lect. univ. dr. Ioana Boghian de la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, iar colaboratorii noștri au fost: prof. Roșca Elena – inspector școlar de specialitate pentru educație timpurie, ISJ Bacău, prof. Ștefan Mariana – inspector școlar de specialitate pentru educație timpurie, ISJ Bacău, prof. Vornicu Ana-Ioana – inspector Limba și literatura română, ISJ Bacău, prof. dr. Droiman Oana Maria – inspector școlar învățământ special, ISJ Bacău, prof. Sandu Ionela – inspector Arte, ISJ Bacău,Vrabie Adriana – profesor de Educație tehnologică la Șc. Gimn. „Miron Costin”, Bacău, Costea Cristina Oltea – profesor de Limba și literatura română și director la Șc. Gimn. „Nicolae Iorga”, Bacău, Popa Mihaiela Cezara – profesor de chimie și director adjunct la Șc. Gimn. „Nicolae Iorga”, Bacău, pr. dr. Pleșcău Ionuț -Biserica „Sfîntul Dimitrie” Bacău.

„Aflată la a IV-a ediție, lucrarea „Cuvânt, copil, carte” are menirea de a ne reaminti că, prin această triadă magică, sufletul copilului se modelează. Cuvântul are o forță uluitoare, de aceea el trebuie învățat și înțeles cu mintea și cu sufletul. Cuvintele pot construi lumi, dar pot distruge într-o clipă frumusețea. Copilul mic se apropie de cuvânt prin rostirea blândă a mamei care, în clipele de regăsire, spune sau citește o poveste, deschizând astfel universul fantastic. Astfel, cuvântul creează legături tainice, sufletești, imposibil de atins. Dincolo de relația mamei cu al său copil, ia naștere o altă legatură trainică dintre învățăcel și carte. Și dacă se produce această sublimă legătură, copilul este salvat. Va ști să aibă răbdare, va descoperi personaje simpatice, va trăi emoții alături de personajele ce prind viață, va simți și va înțelege sensul lucrurilor din jur. Cartea este cheia prin care descoperă lumea. Și, în felul acesta, copilul devine un explorator al lumii dintre coperte, lăsându- se purtat de vraja ideilor, de vârtejul întâmplărilor, prin labirintul semnelor ce se doresc a fi descifrate ca într-un joc. Din experiența mea didactică alături de copii și împreună cu aceștia, pot afirma faptul că, lectura consecventă, continuă, conștientă, de plăcere, este cheia spre cunoaștere și performanță școlară. După cum însuși Tudor Arghezi mărturisea în poemul ,, Testament”, „Cartea mea-i, fiule, o treaptă”. Preluând modelul patern al poetului care se apleca, de fiecare dată, cu iubire și delicatețe asupra fiicei sale,Mitzura, orice părinte poate sădi în sufletul celui mic, o sămânță din care să crească firul fragil al cunoașterii”, au precizat prof. Costea Cristina Oltea și prof. Popa Mihaiela Cezara.

Toți participanții au primit cartea electronică și Diploma de participare

Participarea la proiectele educaționale consolidează rețeaua școală-familie-comunitate și oferă posibilitatea de exprimare și explorare a identității, dezvoltă capitalul social al copiilor. Totodată, participarea elevilor la astfel de activități îi ajută să se înțeleagă pe ei înșiși prin observarea și interpretarea propriului comportament în comparație cu al celorlalți.

Modelarea, formarea, educarea cer timp și dăruire. Complexitatea finalităților educaționale impune îmbinarea activităților școlare cu cele extrașcolare. Scopul activităților extrașcolare este dezvoltarea unor aptitudini speciale, cultivarea interesului pentru acțiuni socio-culturale, facilitarea integrării în mediul școlar, valorificarea talentelor personale și corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale. Prin aceste activități li se oferă elevilor un alt mod de însușire a unor trăiri, valențe pozitive ale vieții, valori morale și nu numai.

 



Alte titluri
Alte titluri

Horoscop – 28 noiembrie 2024

Berbec (21 martie – 19 aprilie) Astăzi te simți plin...

Sanity de Crăciun Dăruiește!

Se apropie cea mai frumoasă perioadă din an, sărbătoarea...

Ecouri la evenimentul dedicat omagierii personalităților băcăuane

După o întrerupere de câțiva ani, mult așteptatul eveniment...

Ultimele știri

spot_img