26 noiembrie 2024

Rovinietele s-ar putea scumpi

Dacă ai o mașină mai veche, ai putea plăti o rovinietă mai scumpă! Începând cu data de 1 ianuarie 2026, s-ar putea schimba legea

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect de lege prin care se dorește impunerea unei roviniete în funcție de vechimea mașinii. Proiectul de lege ar urma să se aplice începând cu data de 1 ianuarie 2026 și, dacă va fi aprobat, ar urma să reprezinte o adevărată lovitură pentru cei cu mașinile vechi.



Astfel, potrivit proiectului, rovinieta ar urma să se aplice în funcție de categoria vehiculului, clasa de emisii poluante (EURO) și durata de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România – durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare.

De asemenea, ar urma să se schimbe și perioadele pentru care se poate achiziționa rovinietele, după cum urmează: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni.

În plus, conform Ministerului Transporturilor, tariful rutier stabilit în funcție de distanța parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național va fi reprezentat de TollRo. CNAIR este entitatea desemnată să perceapă și să încaseze TollRo.

TollRo se va aplica pentru toate vehiculele înmatriculate care sunt folosite pe acesta, concepute şi construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al TollRo, cu vehiculele de transport marfă, explică Ministerul Transporturilor.

Principalele modificări din proiectul pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor:

„Art. 4. – (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2026, rovinieta se aplică tuturor categoriilor de vehicule înmatriculate care sunt folosite pe această rețea, concepute şi construite pentru:

a) transportul de persoane;

b) transportul de marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone.

(2) Rovinieta se aplică în funcţie de:

a) categoria vehiculului,

b) clasa de emisii poluante (EURO);

c) durata de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România. Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare.

(3) Vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al tarifului de utilizare, cu vehiculele de transport marfă.

Art. 5. – (1) Rovinieta se aplică pe reţeaua de drumuri naţionale din România cu excepţia sectoarelor de drum naţional aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ ieşire în/ din acestea.

(2) Rovinieta se achită anterior utilizării reţelei de drumuri naţionale din România și este structurată în funcţie de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni. Tariful zilnic nu depășește 9 % din tariful pentru 12 luni, tariful pe 10 zile nu depășește 12 % din tariful pentru 12 luni, tariful lunar nu depășește 19 % din tariful pentru 12 luni iar tariful pe două luni nu depășește 30 % din tariful pentru 12 luni.

(3) Achitarea și emiterea rovinietei pot fi realizate cu cel mult 30 de zile înainte de data de început a valabilității acesteia.

(4) Nivelul rovinietei se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii”.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014