27 noiembrie 2024

Începe înscrierea pentru finanțare la instalarea de panouri fotovoltaice

Administrația Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere a solicitanților persoane fizice în Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție pe site-ul www.afm.ro. În Regiunea Nord-Est, solicitanții se vor înscrie personal în perioada 29-31 mai, pentru un buget total de 279.480.000 de lei. Pentru unitățile de cult de oriunde, înscrierea se face în zilele de 27-29 mai, pentru un buget total de 17.500.000 de lei.

 



Înscrierea se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare. Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:
a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;

  1. b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
    c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei
    rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
    d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic;
    e) copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu un întreg, în cazul imobilelor-
    construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.
    Documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație.
    Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni. În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanțare pentru același imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanțare care îndeplinește criteriile de eligibilitate.
    Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate.
    Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.
    Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiția suportării unei contribuții proprii a beneficiarului de 2.000 de lei. Suma finanțată de AFM se scade de instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferența până la valoarea totală a facturii se suportă de către beneficiar din surse financiare proprii.
    Toate informațiile necesare participării în Program sunt publicate pe site-ul afm.ro, la secțiunea Programe de finanțare – Sisteme fotovoltaice.


spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014