Folosind modelul practicat de alte instituții ale statului, Protecția Consumatorilor a inițiat, în premieră, o strategie specială de pregătire a operatorilor economici, prin control de fond voluntar inițiat de aceștia. Mecanismul a intrat în vigoare din 15 noiembrie 2022. Vor fi controlate, cu prioritate, societățile care activează în domeniile HoReCa, comerțul cu alimente și prestarea serviciilor legate direct de sănătatea consumatorilor.
Deși pare ciudat pentru unii, de luna aceasta, firmele băcăuane vor putea solicita să fie controlate de comisarii Protecției Consumatorilor. Practic, este vorba despre un mecanism prin care firmele se asigură că nu încalcă legea, un fel de conformare voluntară la regulile Protecției Consumatorilor. Prin acestă măsură, autoritatea de control speră să determine cât mai mulți operatori să fie deschiși și că colaboreze cu autoritățile statului.
Ofertă specială pentru agenții economici
Patronii de firme vor avea de câștigat dacă vor chema singuri autoritățile în control la firmele pe care le dețin. Astfel, principalul avantaj al acestui control voluntar este că, în cazul în care vor fi identificate neconformități, firmele nu vor risca să fie amendate, ci se vor emite doar măsuri de remediere. Cu alte cuvinte, proprietarii afacerilor scapă de amenzi, dacă se dau „în gât” singuri. Prioritate la control vor avea firmele din HoReCa, cele care vând produse alimentare și cele care prestează servicii în directă legătură cu sănătatea consumatorilor. Pentru aceasta, însă, va fi nevoie de o cerere adresată comisariatului regional pentru protecția consumatorului în raza căruia firmele își au sediul social. În cazul județului Bacău, adresa aparține CRPC Iași – crpciasi@anpc.ro – structură căreia îi sunt subordonate județele Iași, Neamț, Vaslui, Bacău, Suceava și Botoșani. Solicitarea trebuie să conțină denumirea firmei, adresa sediului social și toate punctele de lucru (inclusiv a depozitelor), precum și specificul activității prestate.
Imaginile de dinainte și după control vor fi făcute publice
Astfel, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Iași îi va transmite operatorului economic data când va avea loc inspecția, iar ulterior și fișa de control care va conține obiectivele acțiunii de verificare. „În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat pecuniar, în cazul în care comisarii vor constata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficiențelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor”, au precizat reprezentanții Protecției Consumatorilor. Mai exact, vor fi făcute publice datele și imaginile de dinainte și de după control, precizându-se că, din punctul de vedere al ANPC, condițiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.