Santier fara sfârsit
Traficul din zona strazilor Aeroportului si Republicii este ingreunat de un santier care pare fara sfârsit. In urma cu un an, aici au inceput lucrarile de racordare a SC Aerostar la sistemul de termoficare. Timp de mai multe luni, acestea u fost intrerupte, dar s-au reluat in aceasta toamna. Profitând de situatie, Compania de Apa s-a lipit de acest santier si schimba, la rândul sau, conductele din zona. Lucrarile merg intr-un ritm care ii nemultumeste pe locuitorii din cartier.
CET Bacau a pierdut in ultimii ani mii de consumatori prin debransarea masiva a apartamentelor pe care le deservea. Pentru a supravietui, societatea si, mai ales, Primaria Bacau, incearca atragerea in sistem a altor consumatori. Unul dintre acestia este un mare agent economic din zona de sud a municipiului. Pentru bransarea sa, au avut loc in ultimii doi ani lucrari de mare amploare in cartierul URA. Din acest motiv, anul trecut, locatarii din apartamentele bransate la CET au indurat frigul pâna in luna decembrie. In plus, au avut de suportat zgomotul si blocajele provocate de utilaje, gropile de pe trotuare si de pe alei, mocirla de la fiecare ploaie. Lucrarile s-au intrerupt in iarna trecuta, fiind reluate anul acesta in plina toamna. Traficul este ingreunat, iar pietonii se strecoara printre gropi si mormane de pamânt.
Au lucrat numai in prag de iarna
Fostul director al CET, Sorin Adrian Capat, a declarat intr-o conferinta de presa care a avut loc pe 7 noiembrie ca pentru racordarea Aerostar la sistemul de termoficare a fost gândit un contract pe doi ani, mai exact 2011 si 2012. Este de neinteles de ce lucrarile au inceput de fiecare data toamna, astfel incât sa se deruleze mai greu si cu disconfort crescut pentru ceilalti consumatori ai CET din zona. Acestia sunt doar victimele politicii pe care administratia locala o duce pentru a asigura societatii de termoficare piata de desfacere. De altfel, administratia se lauda ca, datorita consumatorilor racordati in 2012, productia de energie termica va creste cu 20-25%. Desi noul director al CET, Neculai Olaru, a declarat in aceeasi conferinta de presa ca a primit si cereri de rebransare de la bacauani, datele comunicate de CET Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC) arata cu totul altceva: in lunile de vara din acest an, CET Bacau a pierdut sute de consumatori, nu a inregistrat nicio rebransare la sistem si a scazut sub 18.000 de consumatori.
Reprezentantii CET sustin ca lucrarile din zona s-au incheiat, iar apartamentele primesc de peste o saptamâna caldura. Se pare ca vina santierului intârziat apartine Companiei de Apa, care a profitat de investitia CET-ului pentru a schimba niste conducte. Din pacate, Compania de Apa nu ofera informatii, chiar daca acestea sunt de interes public. Angajatii pe care i-am contactat nu au facut decât sa ridice din umeri sau sa arate cu degetul spre alte birouri.
VOX POPULI: Ce parere aveti despre durata acestor lucrari din zona URA si despre modul in care sunt efectuate?
Mihai Zavlog:
„Au mai lucrat aici. Au spart sa traga o teava, apoi au spart iar sa bane conductele nu stiu pe unde. Eu le-am zis celor ed la CET sa bage vara presiune pe tevi, sa vada pe unde curge, nu sa ne lase iarna fara caldura.”Elena Onofrei:
„Sparg , iar acopera, iar se intâmpla ceva si sparg. Nu fac lucrarile la timp si ca lumea. Eu macar am centrala, fiindca nu am mai suportat conditiile lor, dar cei care nu au? Stau in frig batrâni, copii.”Constantin Morosanu:
„Au avut timp toata vara sa faca lucrarile. Acum, pe timp de iarna, vor fi de calitate indoielnica. Au lucrat si anul trecut, ca si acum, fara spor.”
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.