Foarte curând, noi trenuri electrice vor circula prin gara Bacău. Și asta după ce Consiliul Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor a avizat achiziţia a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Noile garnituri vor circula mai rapid și vor asigura un confort sporit călătorilor.
„Licitaţia va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor de aproximativ 270 milioane euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice)”, a precizat ministrul Grindeanu, într-o postare pe pagina sa de Facebook. Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava; Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi; Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava; Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia; Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia; Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia; Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi. Serviciile vor fi oferite, iniţial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcţiune a instalaţiilor pentru asigurarea tracţiunii electrice.
Viteză maximă de 200 km/h
Noile trenuri care vor fi achiziţionate beneficiază de o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi şi clasa a doua), asigurând confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcţie). În plus, aceste garnituri de tren vor circula cu o viteză maximă de 200 km/h. Potrivit ministrului, pe lângă înlocuirea tracţiunii diesel cu una electrică, investiţia are ca obiective îmbunătăţirea ofertei de transport prin creşterea numărului de trenuri pe rută şi pe zi, corelat cu introducerea unei frecvenţe predictibile, precum și sigurarea unor legături directe şi rapide între marile oraşe ale României. În plus, se dorește punerea în valoare a investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României și susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS/ETCS.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.