Gestionarea datelor despre clienti poate fi usor realizata astazi, cand tehnologiile moderne pun utilizatorilor la dispozitie atatea instrumente pe care sa le utilizeze in diversele actiuni pe care le realizeaza. Digitalizarea relatiilor dintre companii si clienti a inceput de ani buni, insa de la an la an apar noi instrumente, metode, platforme si programe care fac ca lucrurile sa devina usoare chiar si de la distanta. Iar economiile de timp sau de bani devin mai mari, consecinta avantajoasa din acest punct de vedere.
Ce implica gestionarea datelor despre clienti
Gestionarea datelor despre clienti se refera la detinerea si analiza tuturor informatiilor pe care le detine o companie despre colaborarea pe care a avut-o sau o are cu un anume client de-a lungul timpului. Reprezentantii companiei stiu, in acest fel, cand a contactat clientul ultima data si cu ce scop a facut acest lucru, care este cel mai bun moment pentru a contacta un client sau ce modalitati de a ajunge la client sunt cele mai bune, in functie de nevoile individuale ale acestora. Cu ajutorul unui soft CRM, toate acestea se pot realiza cu usurinta – relatia cu clientii este, in acest fel, automatizata, iar datele despre clienti pot fi consultate in timp real. In acest fel, compania beneficiaza de un plus de flexibilitate si are mai multa mobilitate, ceea ce duce, in mod benefic, catre cresterea profitului si obtinerea unor avantaje competitive.
Gestionarea datelor pentru mentinerea unei relatii ideale cu clientii
Pentru ca relatia pe care o are o companie cu clientii sai sa fie una dintre cele mai bune, una dintre principalele chei este comunicarea. Iar a comunica bine cu clientii inseamna a avea toate datele despre acestia. Utilizand in mod corect datele despre clienti, compania are posibilitatea de a desfasura in mod corect si eficient toate operatiunile comerciale. Un soft CRM permite consultarea intregului istoric al actiunilor de solicitare catre fiecare client in parte, fiind instrumentul perfect care joaca rol de reminder. Acesta ajuta compania sa aiba informatii despre toate datele intalnirilor sau convorbirilor telefonice, sa cunoasca intrebarile sau comentariile clientilor cu privire la serviciile oferite, sa expedieze informatii esentiale sub forma unor documente, e-mailuri sau altele asemenea.
Gestionarea datelor pentru cresterea vanzarilor
Cu ajutorul unui soft CRM, o companie are posibilitatea de a obtine statistici diverse in functie de tipul de client care relationeaza cu compania. Obtinerea acestor statistici este una benefica in vederea optimizarii actiunilor de vanzare, iar rezultatele obtinute pot fi verificate si validate in orice moment.
Un soft CRM iti permite, de asemenea, sa obtii rapoarte de activitate despre vanzari, respectiv de a obtine informatii de care echipa de vanzari are nevoie pentru a sti in ce directie sa isi concentreze eforturile.
Tabelele de monitorizare a rezultatelor fie pe produs, fie pe client, reprezinta, de asemenea, instrumente oferite de un soft CRM, iar acestea ajuta la luarea unor decizii corecte in afaceri.
Cu ajutorul unui soft CRM ai posibilitatea de a trimite orice informatie clientilor, avand si posibilitatea de personalizare in functie de preferinte sau nevoi. Pe langa notificarile in timp real pe care le poti transmite, poti programa intalniri cu acestia sau poti primi alerte pentru a nu rata intalnirile, poti afla termenele limita definite pentru diverse sarcini si ai posibilitatea de a face tot ceea ce este necesar pentru a pastra cu acestia o relatie la distanta eficienta.
Afla mai multe despre ce este un CRM si cum te poate ajuta o astfel de platforma vizitand site-ul celor de la MEFI.ro o companie din Bacau care ajuta antreprenori din tara sa monitorizeze si sa scaleze firma.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.